harta detaliata | pe categorii | stiri | evolutii | intrebari si raspunsuri | grupuri (new) by vivi.ro
          ** Acesta este un site personal. Parerile exprimate in aceste pagini sunt numai ale mele si nu apartin nici unei alte entitati. **

Publicitate 3d? Give me a break!

La categoria “bullshitul săptămânii” citesc pe blogul Intact Interactive

INTACT Interactive aduce publicitatea 3d pe Internetul din Romania. Am promis sa inovam si sa ridicam standardele industriei de comunicare online iar astazi va anuntam prima campanie tridimensionala derulata pe format large 300×600.

Este un banner normal care are niște perspectivă. Big fucking deal.

Știți ce? Mi-a venit o idee. Hai să aducem prima publicitate care călătorește în timp pentru că punem o poză din 1900 toamna în banner! Wow, amazing, premieră mondială.

Eu aștept cu nerăbdare, în premieră, să vină în România și publicitatea display eficientă care se gândește la client și la utilizator.

34 Responses to “Publicitate 3d? Give me a break!”

  1. Vlad Says:

    Hahaha. Genial. Bravo Intact.

  2. Gabi Boaca Says:

    Asta a fost din categoria “ma doare la basca ce se intampla, daca nu se intampla cum vreau eu”… Observ faptul ca bascalia devine o atitudine din ce in ce mai prezenta in posturile tale si gandul ma duce la diversi bloggeri autohtoni (dar macar ei au o scuza, trebuie sa faca circ pentru trafic/bani).

    Din punctul nostru de vedere a fost cam asa: s-a deschis o oportunitate de a crea bannere ceva mai inteligente decat pana acum, se poate utiliza tehnologia 3D pentru a realiza lucruri noi. Da, din cate stiu bannerul 3D a rulat prima oara intr-o campanie platita in .RO la INTACT Interactive. Da, bannerul 3D mai are nevoie de ceva optimizare. Da, se pot face lucruri mult mai misto decat ce am prezentat noi (vezi http://creativezone.eyeblaster.com/#ItemName=HP%20TouchSmart). Si da, consideram ca trebuie sa afle si clientii despre faptul ca se poate.

  3. oglinjoara Says:

    Este interesant si mai eye catching trebuie sa recunoastem. Nu trebuie facut misto gratuit.
    Pe de alta parte nu este o mare lansare ci putea fi doar o prezentare a unui banner folosit.

  4. George Says:

    Am intrat pe masini.ro am vazut banerul(foarte frumos) dar nu ma prind unde e situl si content-ul?

  5. mimi ionescu Says:

    oleaca de flash player 10.
    nimic special.
    abureala.

  6. Sorin Says:

    salut, daca tot spui ca nu este o noutate poate ne dai si un exemplu de banner similar folosit intr-o campanie in .ro… Campanie platita ma refer. Daca ai un asemnea exemplu , jos palaria inseamna ca Intact Interactive a gresit…pana una alta cred ca e prima campanie care foloseste acest gen de banner.

  7. Zana maseluta Says:

    Vivi, cand actualizezi harta?
    Observ ca in ultima vreme ai un dinte impotriva celor de la Intact, eu nu stiu ce aveti de impartit dar mi se parea mai profi cand erai impartial.

    Nu uita ca avem nevoie de stiri si de lucruri pertinente. Chestiile astea cu 3d, etc, le pot judeca doar clientii pentru ca, si iarta-ma daca gresesc, clientii sunt cei care vin cu creatia.

    Cei de la Intact au rulat o campanie cu banner 3d si bravo lor ca si-au facut PR. Tu pari a fi suparat mai mult pe client…

  8. Dan Says:

    Eu as vedea o reclama 3D dar care sa fie vizibila doar daca utilizatorul isi cumpara ochelari de-aia Nvidia si foloseste un monitor sau TV la peste 120 Mhz. Alfel sa nu functioneze…

  9. Senzational: prima campanie tridimensionala online din Romania | Marius Sescu Says:

    [...] Daca esti prima data pe blog, iti recomand sa te abonezi prin RSS Feed pentru a fi la curent cu ce scriu. Merci de vizita!Aaa…mmm… sunt fara cuvinte dupa ce am vazut la Vivi. [...]

  10. Mihai Says:

    Vivi, felicitari pentru noua harta insa am cateva observatii:
    - roportal.ro nu mai este la ARBO ci la Intact;
    - clubafaceri si flu.ro se vand singuri;
    - bihon.ro, tion.ro, aradon.ro, clon.ro, huon.ro sunt la Intact (vezi RC) si nu mai sunt la Boom;
    - tolo.ro, evident ca nu mai e la Boom :) ;
    - e-scoala.ro nu mai e la Boom, tot Intact;
    - home.ro nu mai e la Boom, e la Adevolution;
    - trilulilu.ro nu e la Adevolution ci se vinde singur;
    - vdtonline.ro nu mai e la Adevolution ci la Intact;

    Asta la o prima scanare, e clar ca mai ai de muncit si de facut modificari mai putin automate ;)

  11. Album de Familie Says:

    si ce e 3D in respectivul banner? :)
    dar probabil da bine la advertiseri …

  12. Daniel Says:

    Conceptul de 3D cu care se lauda Intact-ul a fost folosit in outdoor in vest de anul trecut de catre Renault pentru campania lansarii noii Laguna (am intalnit in Madrid banner cu miscare/3D outdoor). Poate executia flash-ului banner-ului, cel mult sa fi fost contributia Intact, pentru ca probabil conceptul de 3D e adus de afara de catre Renault.

  13. Outdoor & Internet 3D Advertising | Daniel Secareanu Says:

    [...] an innovative concept of online 3D advertising for a Renault campaign. Vivi (Octavian Costache) challenges the concept for being over inflated as compared to what the execution really [...]

  14. Gabi Boaca Says:

    @mimi ionescu: flash 10 indeed. Nu am inventat apa calda… :)

    @album de familie: atata s-a putut la nivel de 3d in cazul de fata. De cele mai multe ori executiile creative sunt aprobate la nivel de client. Pentru o exemplificare mai buna a tehnologiei am dat un link in commentul meu anterior.

    @daniel & everybody: contributia INTACT este 1. la nivel de informare a clientului despre existenta tehnologiei si modul de utilizare, 2. la nivel de popularizare si incurajarea utilizarii tehnologiei prin oferirea de bonusuri pentru prima campanie care va utiliza 3D banner. Ne plangem ca piata e jos, ca nu stiu clientii cu ce se mananca, dar cand se intampla lucruri dam de pamant cu ele si ni se par desuete. Inca astept un exemplu de campanie PE BANI rulata in .RO pe tehnolgia Flash 10 cu layere, asa-numita 3D, in afara de Renault.

  15. Monica Says:

    Bannerul respectiv nu este 3D. Este un banner ok, este ceva deosebit fata de ce exista pana acum in .ro, dar nu este 3D. Din pacate, am observat ca Intactul se lauda singuri pentru anumite lucruri pe care le fac, exagerand. Asa au facut si la inceput … vom fi nr.1 dar nu spunem portofoliul. Cand au dat si portofoliul … eh, nu suntem chiar nr.1. Am facut primul banner 3D din Romania … eh, nu e chiar 3D.

    Pacat de ei, ca au initiative frumoase, dar exagereaza si astfel pica in penibil.

  16. Vivi Says:

    @Gabi: poate am fost prea dur. Nu am nimic cu Intact, așa m-am simțit când am scris post-ul ăsta.

    M-a iritat bombasticul mesajului vostru și falsitatea mesajului, îmbrăcați în poleială ceva care nu are prea multă substanță (în opinia mea, evident). “Publicitate 3D” nu descrie corect ceea ce faceți voi. “Banner cu perspectivă 3d” ar fi o descriere mai onestă. Inovație? Really?

  17. Renault 3D online campaign is generating buzz at Bogdan Gavrila - Core Target Says:

    [...] Costache (Google) challenges the 3d concept – maybe this is not something new for Google USA but it is something new for [...]

  18. Andrei Says:

    Vivi, am vazut ca ai adaugat noua harta insa iar le-ai dat un bobarnac celor de la Intact.

    Noi am inteles ca nu iti place de ei dar nu-i ok sa-i dezavantajezi chiar asa – sunt vreo 10 site-uri care ar trebui sa apara la ei si probabil sa-i pozitioneze pe harta peste MediaPro Interactive.

    De asemenea am observat ca sunt site-uri care nu mai sunt la ARBO, Boom sau la Adevolution. Apropo de harta, nu e ok sa faci o treaba de mantuiala pentru ca cei care te citim suntem interesati de ea si in ultima vreme ne-ai cam neglijat.

    Iti urez succesuri :) si sper sa-ti rezolvi problemele personale (sau nu) cu cei de la Intact.

  19. Vivi Says:

    O să repet, nu am nimic de împărțit cu cei de la Intact.
    Am actualizat harta dar nu am avut timp să scriu despre asta sau să o corectez. O voi face zilele care urmează. Relax.

  20. Gabi Boaca Says:

    @Monica: bannerul este realizat in tehnologie Flash 10 care permite lucrul pe layere, deci 3 dimensiuni in creatie – de unde si impresia de 3D. Daca este nevoie de mai multe info te pot pune in legatura cu cineva care are mai multe informatii tehnice decat mine.

    @vivi: si cu varianta trecuta de harta ai fost “un pic prea dur”, nu ma deranjeaza atat timp cat este intemeiat. Dar cand venim cu o initiativa OK, cum este tehnologia de banner 3D, ca sustinatori ai pietei mi se parea normal sa o mentionam si promovam ca atare, sa creem CERERE din partea clientilor, nu sa dam cu pietre. Poate in loc de bannerul 3D preferati un overlayer cu sunet si fara buton de close?… REPET: INCA ASTEPT EXEMPLUL DE CAMPANIE CU BANNER DE GENUL ASTA (ca sa nu ii zic 3D, ca se pare ca zgarie urechi) CARE A RULAT INAINTE DE CAMPANIA RENAULT. Asta ca sa clarificam cum este cu noutatea.

    Referitor la ultima harta: vei gasi intotdeauna pe site-ul nostru ultima varianta de rate card si site-urile care sunt in portofoliu. Nu o spun ca un repros, ci pentru ca sa poti face corectiile necesare in timp real si sa nu mai apara semne de intrebare vizavi de harta.

  21. Vivi Says:

    @Gabi: uite un exemplu http://tempo.ad/preview/audi/banners/q5.html. Also, toate bannerele cu colț dreapta-sus, care arată ca și când pagina s-ar dezlipi și dedesubt are un banner, se pun?

  22. Anul Says:

    Bun,eu unul, inteleg ca este vorba despre un banner creat intr-un stil deosebit, 3D. Intradevar tehnologia 3D se poate folosi si la bannere, in felul asta castigi imagine, acuratete si perspectiva, ceea ce nu se intampla in mod obisnuit.

    Daca “ion” face, felicitari lui, bravo, macar a gandit un pic mai mult decat restul. Macar si-a pus diverse probleme cum sa faca, cum sa dreaga ceva diferit si bun si tot ce implica o facere.

    Parerea mea… Felicitari pentru facere.

  23. Bursu Says:

    Apropo de harta, mai am si eu o rugaminte la update.

    Incepand cu 2009 site-urile PROTV se vand de catre departamentul de vanzari IBU PRO TV SA si nu se mai regasesc la MediaPro Interactiv.

    Vorbim aici doar de site-urile protv.ro, stirileprotv.ro, acasatv.ro, mtv.ro, sport.ro si csid.ro. Te rugam sa faci o rubrica separata IBU PROTV si sa scoti site-urile de la MPI.

  24. tavi Says:

    Gabi, daca ala e 3d – asta-i 4d interactiv? http://www.adesblog.com/2008/08/27/wp-cumulus-plugin/

  25. tavi Says:

    si pana si ei sunt moderati in folosirea termenului 3d – “rotating 3D navigation”. ca 3d pur pe un site (2d) e o MARE aberatie si va taiati singuri craca. exagerat, 3d banner ar trebui sa fie un banner in care daca schimbi perspectiva vezi si site-ul din noua perspectiva nu?

  26. Gabi Boaca Says:

    Tavi, voi la ARBO va incurcati in definitii sau incercati sa inovati? Da, cred ca si pisica noastra interactiva intelege ca 3D in the common sense pe monitor nu se prea poate din motive tehnice. Bannerul ofera perspectiva si se pot face lucruri cu aspect de 3D foarte ok (am dat un exemplu, au mai fost si altele).

    @vivi: din cate vad ce ai pus acolo este un banner cu poze ale masinii din diverse perspective, nu realizat in tehnologia pe layere. Daca e pe layere imi cer scuze, eu vad un banner care la click incarca niste imagini. So, avem vreun exemplu similar cu bannerul Renault?

    Mai vin cu un exemplu de banner, realizat in aceeasi tehnologie (LASAND LA O PARTE FAPTUL CA NU ESTE FINISAT – ca sa evitam comentariile legate de “nu are colturile ok!!!”): http://www.gabrielboaca.ro/nokia/

  27. tavi Says:

    Gabi, noi la ARBO cand spunem 3d incercam sa fie intocmai definitia; altfel ma abera ;)

  28. tavi Says:

    *am

  29. CC Says:

    @Gabi nu ca as fi vrut sa ma amestec, dar pentru cel care vede un banner conteaza daca acesta e facut in Flash, Paint, Papervision sau 3D StudioMax ?
    Maine o sa vina cineva care o sa zica ca a facut primul banner din Romania in Adobe CS4 pe ideea ca el crede ca e primul din RO care a cumparat licenta.
    nu as vrea sa ne pierdem in discutii nesfarsite : 10D sau cat o fi, mi se pare ca agentia de creatie ar fi fost indreptatita sa se laude cu asta, formatul 300×600 fiind doar un suport.
    NU cred ca banner-ul trebuie criticat ci modul in care s-a dat comunicatul.

  30. Gabi Boaca Says:

    CC: Nu conteaza cum este facut, ci conteaza impactul (vizual in cazul de fata). Consider ca am dat suficiente argumente care sustin ideea comunicatului. Pana la urma pe Vivi l-a enervat tonul comunicatului si a fost subiectiv, pe altii ii indeamna pozitia in piata sa dea in cap, pana la urma noi ne-am ales cu un client multumit si care s-a diferentiat de concurenta (si prin) creatie. Defense rests! :)

  31. Ionut Oprea Says:

    Of, nu mi-a venit sa cred. Atata discutie pentru atata lucru. OK, e un banner mai spectaculos decat altele, l-as pune alaturi de alte bannere mai spectaculoase decat media intr-un creative showcase (si pregatim asa ceva la IAB). Asta cu daca e sau nu 3D NU E un detaliu semnificativ. Nu ma ajuta ca si client daca il numim de-adevaratelea 3D sau ii zicem banner cu perspectiva 3D. Da, poate nu era nevoie de atata tam-tam pe marginea lui. E nevoie de mai multa actiune si de mai putina vorbarie in tot ce facem pentru industria asta. Atunci o vom ajuta cu adevarat.

  32. Doru Panaitescu Says:

    Vivi, orice ai zice, efectul tridimensional exista, indiferent ce tehnologie s-a folosit.
    Ca idee, si eu cand am anuntat coautoratul primului album foto 3D cu pesteri din Romania (http://www.pesteridinromania.ro) am fost acuzat ca de fapt nu e 3D pentru ca e pe … hartie (chiar daca in fiecare album se afla o pereche de ochelari similara cu ceu pe car eii primiti la cinematografele 3D).
    Daca e primul banner de acest fel sau nu sau daca e prea pompos comunicatul. hmm … astea intra deja la capitolul disecare specifica blogurilor de industrie, unde orgoliile si rafuieile inca ne mai confera statutul de romani sadea.
    Personal cred ca agentia de creatie putea mai mult decat un simplu efect de rotire. Dar si asta e deja alta poveste (tot la capitolul disectie pentru ca nici eu nu pot sa ma abtin :) ).

  33. .ro pe scurt | re:Fresh Says:

    [...] Vivi – Publicitate 3d? Give me a break! [...]

  34. Eros Says:

    Din punctul meu de vedere problema nu a fost nici ca s-a anuntat a fi 3d, nici calitatea slaba a 3d-ului (cu toate astea, da, nu poti nega c-ar fi fost 3d acele bannere), ci trambitzarea total aiurea si pe langa a “premierei in romania”, a “mega-inovatiei”. Bannere 3d se fac demult, mult mai complexe si mai realiste decat cele in discutie aici, inclusiv in .ro – deci sa vii sa te dai mare si tare c-ai descoperit gaura la dodoashca, mi se pare ridicol :) Ce pot spune cu mana pe inima e ca, intr-adevar, aceste bannere au fost primele din romania cu un 3d atat de rudimentar :) – aici premiera e indiscutabila :) )

Leave a Reply