harta detaliata | pe categorii | stiri | evolutii | intrebari si raspunsuri | grupuri (new) by vivi.ro
          ** Acesta este un site personal. Parerile exprimate in aceste pagini sunt numai ale mele si nu apartin nici unei alte entitati. **

Internet Corp isi incearca norocul pe cont propriu

Oh boy, here comes another one to join the party.

Internet Corp va vinde spatiile publicitare disponibile pe site-urile din portofoliu si in cadrul newsletterelor zilnice pe care le trimite abonatilor sai, alaturi de alte proiecte speciale dezvoltate personalizat pentru fiecare client.

Segmentele acoperite de portofoliul Internet Corp sunt cel de business (Wall-Street, cel mai citit cotidian online de business din Romania), stiri/massmedia (9AM, cel de-al doilea jucator din segmentul siteurilor de stiri generaliste) si lifestyle (Kudika, revista online de moda si frumusete, locul trei pe nisa femei/moda, Yuppy, cel mai popular site de lifestyle masculin, si Garbo, cel mai nou proiect, adresat femeilor active, pe targetul de varsta 30+, cu preocupari in zona carierei si familiei).

Internet Corp isi retrage site-urile din AdEvolution, reatea in care ei reprezentau cam 15% din volum. Retragerea Jurnalul si Sfin au mai stirbit 6% din volum, si uite asa AdEvolution scade cu 20% in volumul de afisari pe inceput de an.

Adunate, site-urile InternetCorp insumeaza undeva intre 3 si 4% din volumul total de unici de pe Harta Publicitatii.

Nu pot sa nu observ ca si Internet Corp, atunci cand spune ca au inregistrat in luna ianuarie o audienta de doua milioane de vizitatori unici aduna aceleasi cifre duplicate de trafic lunar raportate de trafic.ro, ati ghicit, exact la fel cum face si harta publicitatii. :-) Cine spunea ca cifrele astea nu sunt relevante? :-) Promit, e ultima oara cand pomenesc de asta.

Via WallStreet.

[update] Un mesaj interesant la Radu, mai comenteaza Orlando.

[update2] Mihai Seceleanu are clarificari.

15 Responses to “Internet Corp isi incearca norocul pe cont propriu”

  1. adiz Says:

    si vor mai fi si altii cand vor realiza ca spatiului nefolosit e maricel in comparatie cu cererile din piata … si mai bine ai 80% spatiu plin la jumatate din pret decat 10% la de 2 ori pretul real.

  2. Mircea Scarlatescu Says:

    E ultima oara pana data viitoare Vivi :) )
    Nu inseamna ca e corect, e doar ceva ce face cam toata lumea ;)

    Una peste alta, AdEvolution are probleme, dupa ce acum o luna aflam de cifra de afaceri din 2006 ;) si ne minunam toti ca la o minune a lumii =))

  3. raduionescu.ro » Calcule de dimineata despre viata si regii de publicitate… Says:

    [...] Am citit dimineata la Vivi ca Internet Corp isi muta vanzarile de la AdEvolution in-house (comenteaza si Orlando). [...]

  4. Ionut Oprea Says:

    Mircea, permite-mi sa te corectez: APROAPE toata lumea. Si cand lucram la netBridge/Trafic.ro, si la firma la care lucrez acum, adica MediaPro Interactiv, am incercat sa promovez la maxim folosirea corecta a cifrelor de audienta. Si fac asta si pe blogul personal.

    Iar daca daca o fac multi, nu inseamna ca e o practica buna, corecta, utila, samd.

    Si inca un lucru: Cred ca si cei care folosesc aceste cifre “fabricate” au o prea mare incredere in efectul “comunicarii” respective.

  5. Doru Panaitescu Says:

    La ora asta cel putin 10 vanzatori de publicitate se bat pe bugete. Nu cred ca vor avea sanse grozave in aeasta conjunctura, le urma bafta la vanzare.
    Ionut: hai sa gasim o formula prin care sa corectam cumva aceasta harta a publicitatii. Adica sa vedem audiente reale, neduplicate pe retele.
    M-am lovit de problema asta la realizarea algoritmului pentru aplicatia de mediaplanning. Uite de exemplu pe reteua ARBO – vivi anunta 5163k, astia fiind pe luna. O cifra mult mai exacta ar fi cea din adserver, o calculasem cu Calin la un moment dat la 1,9 milioane pe saptamana. Unici reali, masurati intr-o saptamana. Cred ca unicii pe saptamana ar fi cea mai buna masura, nici unici la 24 ore, nici unici pe luna si asta pentru ca:
    - unicii la 24 de ore au ciclicitate saptamanala
    - unicii la 30 de zile prezinta vicieri datorate stergerii cookies.
    In plus, in toata lumea unitatea de masura pentru audientele internet sunt internet users – adica weekly internet users. Pareri?

  6. Laurentiu Dumitrescu » Blog Archive » Publisherii online ies la atac? Says:

    [...] Am citit astazi comunicatul de presa InternetCorp care spune ca incepand cu luna martie vor incepe sa vanda in-house. Am citit despre subiect in blog-ul lui Radu Ionescu, Vivi si Orlando si am cateva observatii: [...]

  7. sradum Says:

    am auzit ca NetBridge va pune in curand pe trafic.ro (zile) statistici referitoare la unicii pe zi si pe saptamana pentru un site, pentru o categorie din trafic, pentru toate categoriile.

    Nice, nu ?

  8. Traficantul sef Says:

    Doru, daca ne parvin listele exacte ale retelelor va dam informatiile dorite.

  9. Doru Panaitescu Says:

    Nice nice, dar asta nu rezolva problema duplicarii in retele.

  10. Vivi Says:

    Ionut, Doru, sunt de acord cu voi. In anumite cazuri, cifra de unici absoluti pe care o retea o poate atinge este relevanta. Unul din cazuri sunt comunicatele de presa ca cel de mai sus.

    Inainte sa mergeti mai departe, va indrum sa mai cititi o data ce am scris mai demult despre acest subiect, de ce aceste cifre sunt relevante pe harta publicitatii. Nu uitati, Harta Publicitatii nu isi propune sa masoare unicii absoluti. Isi propune sa raporteze retelele una la alta si sa monitorizeze ce site-uri sunt inscrise in ce retele.

  11. Mihai Seceleanu » Cu cartile pe masa. Says:

    [...] Nu mai este deja un secret – InternetCorp se reprezinta direct in procesul de vanzare a spatiilor publicitare pe reteaua proprie. S-a discutat deja pe tema asta destul de mult – Radu, Vivi, Evelina si Orlando ar fi doar cativa. [...]

  12. m? ntristez » zoso’s blog Says:

    [...] …cnd v?d atta agita?ie a unor oameni prea pu?in interesa?i de altceva dect bani. E jenant cnd vezi atta ignoran??, atta fandoseal?, attea cuvinte mari…vom construi…vom vinde calitatea…ne intereseaza calitatea…avem un plan de dezvoltare…atqta pref?c?torie… [...]

  13. InternetCorp in exlusivitate pentru Imagoo » [new marketing] by Marius Pahomi - publicitate online, marketing interactiv & direct. Says:

    [...] Pe aceeasi tema: Orlando, Evelin, Vivi si Radu Ionescu. [...]

  14. Vlad Popa Says:

    Cred ca orice efort trebuie sa aiba suportul tuturor si trebuie facut global.
    E ceva in plus sa stiu duplicarea intre ele.ro si acasa.ro, dar ma intereseaza mai mult duplicarea intre ele.ro si eva.ro, prosport si gsp etc.

  15. Liviu Chioran Says:

    Va propun si eu o mica analiza a ceea ce inseamna traficul pe siteurile din Romania: http://blog.ahoy.ro/zulu/29

    Dincolo de asta Vivi are dreptate, la ora actuala prin insumare vizitatorilor zilnici se deformeaza starea actuala a onlineului romanesc.

Leave a Reply