Netbridge, in plina campanie de imagine… negativa
Cat timp a trecut de cand Orlando a plecat de la Netbridge? Cinci luni.
De-abia acum Netbridge, intr-un fel destul de discutabil, publica un mesaj la adresa lui Orlando cu niste capete de acuzare pe blogul personal al celui care face PR la Netbridge.
Daca Netbridge are dovezi, de ce nu l-au dat in judecata direct? In schimb anunta public pe un blog personal ca il suspecteaza pe Orlando si ca poate il vor da in judecata.
Netbridge vrea sa afecteze credibilitatea lui Orlando si a celor de la MPI. De-asta, cu surle si trambite, anunta ca Orlando submineaza piata de publicitate. Poate ca o fac din cauza ca Orlando a tot comentat la adresa IAB, poate o fac pentru ca vor atentie, poate simt ca MPI ii ameninta.
Cum ar putea Netbridge sa dovedeasca veridicitatea unor log-uri de pe serverele pe care ei le detin, loguri de acum mai bine de sase luni?
Toata povestea cu screenshot-urile este atat de… bleah, iar Netbridge afecteaza negativ piata de publicitate mai mult decat isi dau seama.
Ma gandesc la cum privesc astfel de mesaje cei care cumpara publicitate. Se vor gandi ei ca Netbridge, cu astfel de tactici si practici ciudate, sunt corecti si merita atentie? Sau se vor gandi ca piata de publicitate online este inca o haita de lupi care musca unul din celalalt, o piata imatura si plina de orgolii, acuzatii, si afirmatii indoielnice?
Well, in acelasi timp Orlando are si el comentarii la povestea asta la el pe blog. Ba mai mult, il va da in judecata pe Sorin Tudor pentru calomnie.
What the f*ck is wrong with the romanian internet? Parca ar fi talcioc, pe bune.
[update] Iulian Comanescu spune si el ca asta nu face bine pietei.
[update2] Sunt din ce in ce mai dezamagit de Netbridge si de toata povestea asta. Nu stiu care din capetele astea de acuzare sunt adevarate sau nu, dar cat timp Netbridge continua sa le fluture in public si sa faca valuri pe tema asta, asa cum vad ca insista sa faca prin blogul lui Sorin Tudor, ceva nu miroase a bine.
Este destul de evident ca intentiile celor de la Netbridge nu sunt curate pentru ca altfel rezolvau astfel de nereguli in instanta si abia apoi bateau toba, nu invers. Ceea ce fac acum este o evidenta campanie de denigrare publica, murdara si stupida.
Cum poti sa spui “nu dorim sa ne mai amintim de capitolul Orlando Nicoara, dar stati un pic sa insiram aici detaliat exact toate lucrurile de care nu vrem sa ne amintim”? Ultimul mesaj de pe blogul lui Sorin Tudor este unul dintre cele mai josnice si imature mesaje venite din partea unei companii pe care l-am vazut pana acum.
November 23rd, 2006 at 4:52 pm
este talcioc, pe bune!
November 23rd, 2006 at 5:44 pm
Vivi,
Ca sa te lamuresti cat de mult seamana povestea noastra cu halele din Ploiesti (prietenii stiu de ce..;) ), uite urmatoarea poveste:
La finalul lui Octombrie, un proprietar de site inscris in reteua de publicitate … nu conteaza… afla ca (din nou) site-ul lui cu aproximativ 8-90.000 de afisari pe zi (ceea ce nu e rau deloc pentru un site romanesc) nu are de incasat nici un ban din publicitate de la reteaua respectiva. De aici nervi si intrebarea ‘ma da unde dracu se duc toate campaniile platite in reteaua asta?!?!!’. Hai sa dea si el un telefon, un email, mai incepe cu poate ma retrag din retea, poate ma duc la altii, etc.
Si…. MINUNE!!! dupa o ora apare o reclama platita pe site, de vreo 90.000 de afisari, de la un client important (companie de comunicatie, etc). Iti dai seama ce studiu demografic s-a facut intr-o ora, ce brainstorming deosebit s-a realizat pentru ca ei sa-si dea seama ca acea reclama era foarte buna pentru site-ul in discutie, iar clientul ce vanzari sporite va avea in urma campaniei.
Daca asta nu suna a negociere de pret si vanzare de castraveti la piata… nu stiu a ce poate sa sune.
Despre cei care dau si bani pentru publicitate.. iti dai seama ca de cele mai multe ori clientul final habar nu are despre ce e vorba si ce inseamna o astfel de campanie, doar suntem in Romania. Dar in bugetul propus de agentia de publicitate apare si o campanie online, si termenul da bine, clientul aproba si asta e…. iar in rarele cazuri in care stiu ce vor, cei ce platesc pentru reclama online iti dai seama ca isi spun la ora asta…’mama ce copii sunt in online-ul romanesc daca unii dintre cei mai mari se dedau la lucruri de acest gen…….’
November 23rd, 2006 at 10:24 pm
Chiar sunt amuzat. Acuma putem vedea unde se concentreaza atentia NetBridge si motivele pt care le merge “asa de bine”
nu mai au materiale pe care sa lucreze pentru ca le-a furat Orlando
. Sa fim seriosi. Vorba ta Vivi, e pueril ce se intampla in online-ul romanesc. Parerea mea e ca la faza asta va iesi destul de nasol NetBridge. Mai exact, incercarea acestora de a strica imaginea lui Orlando, in mare parte se va intoarce impotriva lor.
November 23rd, 2006 at 11:10 pm
e amuzant.
penibil in acelasi timp, dar amuzant.
nu cred ca cei care vor sa cumpere publicitate pe net se lasa atat de influentati de aceste stiri bomba de care “vuieste” internet-ul.Cel mult cateva afirmatii acide si glume pana li se aduce cafeaua sau ceaiul cand se intalnesc sa li se prezinte un media plan (asta in cazul in care nu clientul nu stie exact ce vrea -sfatuiti de o agentie buna- ca mai sunt si din astia).
November 24th, 2006 at 12:56 am
[...] Later edit: Zoso scrie si el despre Orlando imaginandu-si-l bun la 100m garduri . Si mai scrie si Vivi pe harta publicitatii. Njoy! Tags:surtido de manzanaTechnorati Tags: surtido de manzana Posturi relationate:RoBloggers Survey – rezultateCine mai are blog?Bloguri de top din RomaniaBloggere! Partidul te vrea Pro!Spam software [...]
November 24th, 2006 at 3:11 am
Sa speram ca o data cu plecarea lui Orlando de la Netbridge nu va duce in timp la pierderea totala a increderii advertiserilor in publicitatea online din Romania (ca doar Boom detinea cam 65% din piata, nu?)
Vad ca MediaProInteractive nu face nimic deosebit acum… in afara sa-si promoveaze site-urile proprii (deja m-am cam saturat sa tot vad aceleasi reclame de-ale lor peste tot)
[de la moderator: ce urmeaza este shameless promotion la MediaCafe. Come on, chiar asa?]
Azi am vazut in schimb intamplator (pe http://www.ingeri.ro) o alta agentie de publicitate online: http://www.mediacafe.ro. Nu stiu daca e noua, dar pana acum eu unul n-am mai auzit de ei. Par din start mult mai buni decat NetBridge (au o retea de site-uri destul de mare, plus vreo cateva 3rd party). Ce e curios e ca ingeri.ro nu figureaza in lista lor (!). Partea buna e ca vad in sfarsit o agentie unde se poate inscrie frumos tot omul ca publisher (e drept, minimul e de 1000 vizitatori unici/zi), dar nu e o vraja de site ca boom.ro cu un formular pe care-l completai si nu se uita nimeni la datele tale. Au si un estimator de profit destul de interesant facut (e si in functie de ctegoria site-ului pe care il ai). Nici sectiunea pt advertiseri nu e rea deloc (poti sa-ti setezi ce te intereseaza de la o campanie: trafic, vanzari sau brand awareness). Partea mai nasoala, de fapt foarte nasoala e ca mi se pare ca dau foarte putini bani la publisheri, ca sa nu zic extrem de putini. Eu unul as prefera sa nu pun reclama deloc de la unii ca ei, nu ca n-as avea nevoie de bani, dar nu vreau sa-si bata joc nimeni de mine cu sume derizorii (am adaugat si asta ca sa nu creada cineva ca le fac reclama
).
Tineti minte cand americanii au avut criza de supraproductie si ca sa mentina preturile ridicate au aruncat o mare parte din recolta de grau in ocean? Poate ca a venit timpul sa gandim si sa facem si noi la fel (noi ca tara si noi ca oameni obisnuiti adica). Si nu ma refer aici doar la agentia asta de publicitate (care pana la urma poate nici nu o sa aiba succes), sau la altele similare, ci chiar sa gandim asa in general. Mai bine renununti la o suma mica (de batjocora), rabzi cateva luni poate, dar mai tarziu vei primi ceea ce meriti. Ganditi-va, schimbarea vine de la fiecare dintre noi!
Dar deja am devenit prea filosofic pt ora asta (e ora 2.00 AM acum), asa ca ma opresc aici…
Poate am fost putin offtopic (asa ca vivi, poate creezi un topic separat despre mediacafe), iar daca nu sunt curios sa-mi spuneti si mie ce parere aveti de agentia asta.
November 24th, 2006 at 9:18 am
Auzi bre tigrule?
Parerea mea despre agentia asta este urmatoarea: tool-ul ala de calcul al banilor e super misto, dar complet nefunctional, incearca matale sa introduci aceleasi setari de cinci ori si o sa ai sase rezultate diferite. Oare asa or primi si banii publisherii de la mediacafe?
In al doilea rand, le stiu rate-cardul, si mi se pare jenibil, vorbesc aici ca un posibil client. In al treilea rand, ce-are a face ce scrii tu cu shitfestul care se intampla in aceste zile? Intr-o lume normala, de umplerea cu maro a liderilor profita cei mici, intr-adevar. Dar mi se pare ca le incurci – si anume un publisher (MPI) cu o agentie de publicitate online, si ca nu esti constient de ce chiar e nevoie de agentii de publicitate care sa faca legatura intre publisheri si clienti.
Cat despre schimbare: atata timp cat netul romanesc va fi in continuare compus 80% din site-uri de programatori, si nu din site-uri de oameni care au intr-adevar capacitatea de a aduce continut, va arata in continuare in acelasi hal. Cine stie sa isi creasca un site nu are nevoie de o agentie de publicitate care sa-l ia sub aripa si care apoi sa ii scoata pe nas “ajutorul” dat. Dar are, crede-ma, nevoie de o agentie ca sa inceapa sa faca bani atunci cand site-ul sau a ajuns suficient de mare. Care agentie, io zic ca diferentele sunt prea mici ca sa conteze.
Bloodlettingul de zilele astea e chiar super haios, o sa iasa la iveala multe drojdii tinute pana acum undeva mai pe la fund. Noi astia de pe margine pregatim cantitati suficiente de popocorn.
November 24th, 2006 at 2:25 pm
Pt maddan: pai eu credeam ca MPI e agentie de publicitate care are si cateva siteuri (legate de trustul Media Pro), deci e si publisher. Daca nu e si agentie, atunci imi cer scuze, poate ca intr-adevar am cam incurcat lucrurile. Dar sa stii ca sunt constient de faptul ca publisherii au nevoie de o agentie (ar fi extrem de greu pt ei sa obtina contracte direct cu marii advertiseri din Romania).
Citez: “In al treilea rand, ce-are a face ce scrii tu cu shitfestul care se intampla in aceste zile? ”
Are, pentru ca trebuie sa vedem ce agentii se ridica dupa decaderea Boom.
Referitor la a doua problema care-ai ridicat-o (“Care agentie, io zic ca diferentele sunt prea mici ca sa conteze.”), as spune ca gresesti. Dupa cum vezi, agentiile de publicitate au nevoie de advertiseri in perioada asta, pe care e mai greu sa-i convinga sa semneze contracte din cauza lipsei de incredere provocate de haosul de care vorbeste vivi (“discutiile” dintre Netbridge si Orlando).
Eu unul as prefera sa se ridice o companie asemenea Boom sau mai buna, care sa dea niste sume rezonabile si la publisheri, si nu de ra*at asa cum vad ca fac astia de la mediacafe (nu-mi vine sa cred, Vivi, ca ai crezut ca le fac reclama la astia. Tu nu vezi ca ma iau de ei ca au preturi in bataie de joc?? Si inca ceva, probabil ca de-asta au ei preturile mici: aveau una din sectiuni pt advertiseri ca targetul reclamei sa fie vanzarea de produse. Asa ceva, stii si tu, in Romania inca nu se poate – nu prea vad eu multi romani cumparandu-si cu cardul de pe net un laptop de ex. Deci cel mult Brand awareness, doar asta se poate si merita deocamdata in Ro! Cu alte cuvinte, ca sa nu spun ca e neproduvtiv doar pt publisheri, si advertiserii au de pierdut daca fac o campanie cu targetul de vanzare, nu o sa aiba clienti. Deci si advertiserii sunt pacaliti sa isi arunce banii in vant!)
November 24th, 2006 at 4:08 pm
Nici nu s-a infiintat bine IAB si deja se duc lupte grele
Netbridge pare a avea o totala lipsa de respect pentru fostii angajati dar cred ca lupta se de pentru IAB de unde rezulta si piesa de teatru cu actori de renume.
November 24th, 2006 at 5:42 pm
Pai nu cred ca este nimic anormal in situatia actuala.
Pana acum a stat lumea (mai mult sau mai putin) frumos in bancute si ne-am laudat cu “uite ce frumoase sunt retelele noastre si noi ce bine ne intelegem”… iar acum, cand apar banii in piata fiecare face ce stie mai bine ca sa omoare capra vecinului.
Adica chiar nu inteleg de ce as da doi bani pe o declaratie a lui Orlando despre Netbridge, sau pe o declaratie a lui Netbridge despre un concurent de la MPI… nu stiu de ce mi-am pierdut timpul citind posturile respective.
La asta se rezuma lucrurile… pot sa-i ignor, iar daca au ceva de impartit o sa-si imparta la tribunal, nu pe bloguri.
November 25th, 2006 at 8:36 pm
dupa ce am citit toate posturile, mi-am dat seama ca mi-am pierdut timpul. Sunt niste argumente puerile si o parte din pareri, par parerile unor liceeni frustrati.
November 27th, 2006 at 11:37 am
Eu spun doar ca par parerile unor oameni care vad totul din afara (me included).
Doar Orlando si NGH stiu ce a fost de fapt. Si ma rog, cei din jurul lor, sau cei cu care au lucrat.
November 28th, 2006 at 12:59 am
referire la [update2] :
Mesajul este pe blogul personal, nu al companiei. Deci ar putea trece ca parere personala la o adica
M-am mai uitat de curiozitate la link-ul pe care l-ai pus (cu toate ca citisem o parte din replici zilele trecute si decisesem sa nu mai imi pierd vremea).BINE am facut !
November 28th, 2006 at 12:59 am
Scuze !
BINE AM FACUT CA NU AM MAI PIERDUT VREMEA CU toate CELE 32 de posturi !
November 30th, 2006 at 10:26 am
Josnic si imatur? Dar Orlando ce face la http://www.orlando.ro/?p=192 ? Casapirea portofoliului Boom e adevarat ca nu a fost imatura, dar nici josnica nu a fost?
Vivi, pari foarte subectiv cand vorbesti despre firma la care ai fost angajat si fostul tau sef. Esti?
November 30th, 2006 at 10:30 am
Nu sunt subiectiv, mai ales ca nu am fost angajat la nici o firma din Romania si nu am avut nici un sef.
Ma confunzi, probabil.
November 30th, 2006 at 12:27 pm
Din discutiile mai vechi de pe L@R eu asa am ramas cu impresia, ca ai lucrat pentru Netbridge. Colaborare sau angajare, tot un drac.
Daca tu zici ca ma insel te cred pe cuvant, dar impresia de subiectivism ramane.
Nu stiu de unde a pornit pe net trendul asta “Orlando e o biata victima iar Netbridge sunt baietii cei rai care nu stiu cum sa-i murdareasca mai rau reputatia de Harap Alb”, dar pe blogul tau, ce are tot dreptul sa-ti afiseze opiniile impartiale sau partinitoare, totusi parca eviti sa comentezi actiunile lui Orlando dar ataci orice greseala Netbridge. Parca ti-ai fi schimbat subit parerea despre Orlando dupa auto-exorcizarea lui de la Netbridge iar esenta raului ar fi ramas acolo, in templul manipularii, monopolizarii si distrugerii publicitatii online .ro.
Asa cum Orlando nu e MPI si nici nu a fost Netbridge, Sorin Tudor nu e Netbridge iar Netbridge nu e complet responsabila de subminarea pietei de publicitate, declansata de Orlando asta vara. Orlando nu a fost dat afara pentru ca si-a schimbat coafura, Orlando a plecat si i s-a interzis reintoarcerea.
Personal consider pozitive orice fel de clarificari asupra publicitatii online si modului unora de a face afaceri, totul e ca acest scandal sa nu se opreasca doar la niste acuzatii nesustinute de niste dovezi publice.
Atitudinea “sa bagam rapid mizeria sub pres” nu cred ca ajuta deloc publicitatatea online, explozia deja a avut loc. Acum trebuie analizat cum si de ce aceasta explozie a avut loc, pentru a evita pe viitor astfel de situatii, publisherii si advertiserii sa poata invata ceva din asta. Zgomotul si mirosul deja au fost simtite de cei implicati, fara niste explicatii impresia generala asupra pietei de publicitate e mult mai negativa decat in cazul unor analize obiective.
November 30th, 2006 at 7:24 pm
KO, sunt de acord cu tine ca pana la urma clarificarile ajuta (eventual) la crearea unei piete mai sanatoase si ca nu trebuie ascunse sub pres. Eu n-am spus ca Orlando este nevinovat, habar nu am ce a facut (si de-aia nici nu ii comentez actiunile). Dar trebuie sa recunosti ca toata afacerea asta putea fi tratata mai cu tact si banuiesc si ca esti de acord cu mine ca Netbridge are mai multe interese aici decat simpla rezolvare a unor probleme. N-am spus ca Netbridge e complet responsabila, tot ce sustin este ca in cazul asta nu fac bine. La fel cum nici altii nu au facut bine in alte momente de timp.
Trebuie sa ma corectez, sunt subiectiv, ai dreptate.
Sau mai bine spus, astea de aici sunt parerile mele personale si nu am pretentia de echidistanta, de-aia e blog personal. Dar nu am nici o legatura cu nici un jucator din piata, am criticat probabil cam pe toti la un moment sau altul.
November 30th, 2006 at 8:55 pm
Vivi sa-ti aduc aminte ce scria la tine pe “harta publicitatii on-line” pe vremea cand era orlando la Netbridge. Scria ceva de genul, Netbridge nu are relatii tocmai bune cu publisherii etc…
Fara suparare Vivi dar pe langa oportunitatea care ti s-a oferit cred ca ai plecat din Romania si pentru a scapa de hoti, spagi si spagari etc…. Orlando mi-a spus in fata ca a vandut pubilitate pe http://www.Trafic.ro iar clientul a confirmat ca acea campanie s-a facturat…cum se numeste asta? Tot cu urechile mele am auzit cum Orlando a propus “sa plateasca firma noastra” Beyond Media aceasta campanie ca sa ruleze si LEGAL. Au fost cuvintele lui iar eu le-am auzit. Tu ce parere ai VIVI despre astfel de oameni? Concluzia lui a fost simpla, cred si eu ce putea spune, cuvantul nostru Nbr contra cuvantului lui, cel care spune ca acele campanii au rulat, chiar daca nu LEGAL.
Tot ce spun prietenii lui Orlando care vorbesc in necunostinta de cauza sunt simple speculatii. Repet eu am fost fata in fata cu Orlando si am auzit lucrurile aste cu urechile mele.
December 1st, 2006 at 12:25 am
mai ViVi da alte noutati si stiri numai ai inafara de acest scandal care nu va duce nicaieri ???