Subject to change

O poza dintr-un restaurant din k-town care m-a amuzat teribil. 🙂

Oare ce s-ar intampla daca toate magazinele ar adopta asta? Si mai ales… oare cum ar evolua un astfel de sistem in diverse tari? 🙂 Ma gandesc ca probabil asta deja se intampla pe scara larga in Turcia sau Egipt unde totul se negociaza, probabil este o chestie culturala.

Ar trebui si eu sa pun aici un semn: “this blog is subject to change according to user’s attitude”. 🙂

25 Responses to “Subject to change”

  1. Nelu Lazar says:

    Sunt user, sau vizitator/cititor? (ce atitudine…)

  2. […] Vici a postat ceva ce mi s-a parut bestial: link. […]

  3. Sorin says:

    Man, Vici e mai bine decat Jac Yv Custo 🙂 Se mai intampla in graba greseli, mai ales ca andressa posteaza mai rar acu in romana, i-o fi si ei greu.

    Cat despre distinctia user/cititor, depinde ce faci cu blogul. Daca il citesti, esti cititor, daca il vizitezi doar, vizitator, iar daca te folosesti de el, user.

    Iar daca spamezi, looser.

  4. alex says:

    inca mai este actuala strategia aceasta in pietele din Romania.

  5. BogdanM says:

    In Tunisia, primul pret care ti se popune este de cateva ori mai mare decat cel la care magazinul este dispus sa vanda… asa ca daca esti informat incepi sa negociezi divizand pretul de pornire la 10. 🙂 Tunisienilor chiar le face placere sa negociezi cu ei.

  6. Dumi says:

    Tunisienilor chiar le face placere sa negociezi cu ei.

    Am un feeling ca le-ar face o placere semnificativ mai mare daca ai accepta pretul propus initial… 😀

  7. Dee says:

    La fel se negociaza si in Republica Dominicana. Totul. Nu stiu cat este cultural si cat este adaptarea localnicilor la valurile de turisti 🙂 Everybody wants profit…

  8. alex says:

    Dumi, nu.
    placerea mai mare este pentru negociere.
    asta doar la ei.
    daca nu negociezi si accepti primul pret chiar se supara. (serios)

  9. Dumi says:

    @alex:

    placerea mai mare este pentru negociere. […]
    daca nu negociezi si accepti primul pret chiar se supara. (serios)

    Wow 🙂
    Eu inteleg ca negocierea poate fi interesanta d.p.d.v. pshilologic, ca poate sa reprezinte o interactiune sociala, etc… Dar trebuie sa recunosc ca intre asta si un mark-up de 10 ori mai mare eu personal as alege mark-up-ul 🙂
    Tunisia era oricum pe lista mea de to-be-visited, iar acum s-a mutat un pic mai sus… 🙂

    Iar apropos de negocieri, ai zice ca in retail-ul din US nu se practica, nu? Cel putin eu personal am fost surprins, cand am aflat initial (de mult). Dup-aia am inceput sa ma duc prin dealership-uri de masini, initial just for fun. Spectacol total, nu degeaba cand spui “car salesman” e aproape echivalent c-o injuratura. Car dealerships mi s-au parut o Romanie in miniatura, aproape ca mi-i puteam imagina pe sales guys dandu-si high-five-uri dupa ce pleca cate un client: l-am tzepit frate, l-am tras in piept pe fraierica, si-a luat mega-plasa. Cu rarele exceptii cand clientul chiar stie fiecare detaliu si vine cu toate printouts-urile posibile, bineinteles. Sure makes for a great show. Dar ma opresc ca se duce off-topic…

  10. julia says:

    very funny =)
    imi aduce aminte de glumele alea cu “speshal prais, jass for u” despre chinezi.
    nice blog too. i wanna work at google as well, they’re awesome. hope i’m not intruding 🙂

  11. Vivi says:

    Trimite si tu un cv. 🙂 http://www.google.com/jobs

  12. julia says:

    la cat de priceputa sunt, ar rade de mine. 🙂

  13. Vivi says:

    Asa da incredere in sine! 🙂

  14. julia says:

    haha, in realitate, sunt convinsa ca m-ar primi cu bratele deschise. 😛
    vivi, de cand cu commentul p pagina ta, bloguletul meu a fost vizitat de o groaza de lume. popular guy, what can i say. mersi 😀

  15. Vivi says:

    I’m like totally popular! 🙂

  16. Dumi says:

    Vivi: I’m like totally popular! 🙂

    Like, you know, OMG, you rock! :-p

    Ar tre’ sa vezi ce spike au stats-urile pe pagina mea scrisa cu HTML like in the ’90s… 🙂
    Bineinteles, asta se datoreaza exclusiv comments-urilor mele insightful and informative, tu doar imi dai exposure opportunity-ul :-p 😉

  17. julia says:

    trebuia sa vi la liceu aici…you would’ve like totally been popular. mai ales la liceul meu 🙂

  18. Vivi says:

    omg omg omg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111
    kthnxbai!

  19. julia says:

    just erase the godamn comments if they’re so annoying. google…romania…

  20. Vivi says:

    🙂 Cine a zis ca sunt annoying?

  21. Ha, ha! Interesant!

    Cum ar fi: cup size, subject to change according to clients thirst 🙂 🙂

  22. Aurel63 says:

    Unii comercianti prefera negocierea fiindca, din experienta lor au constatat ca e preferabil, atat economic cat si din punct de vedere psihologic, o astfel de abordare:
    -poate ca 5 vanzari la pret fix te fac un piculet mai bogat in acea zi
    -pe termen lung insa, 10 vanzari pe zi la pret negociat s-ar putea sa te faca un pic mai fericit, atat pe tine si pe clientul tau, care isi va aduce aminte cu placere ca, undeva in Tunisia, existi si tu, si esti un negustor de treaba. Adica, alt gen de satisfactii (depinde de la om la om).

    PS Apropo, legat de bani vs pasiune: daca cineva va ofera 1 milion de dolari ca sa renuntati la internet definitiv (in conditiile in care sunteti constienti ca nu ati putea obtine acesti bani din online business), ce ati face?

  23. Dumi says:

    […] daca cineva va ofera 1 milion de dolari ca sa renuntati la internet definitiv […] ce ati face?

    As negocia sa obtin mai mult… 😀

  24. Ovidiu says:

    Eu as renunta la internet gratis. La televizor am renuntat din 2005. La internet insa nu s-a putut, sint chestii utile si esentiale pe care le fac pe internet.

  25. MARKIZ says:

    DAK MERGI IN CHINATOWN SI NU NEGOCIEZI FACI UMBRA DEGEABA P PAMANT

Leave a Reply