Mocirla din New York, curata si placut uscata

Nu stiu cum se face, dar mocirla din New York nu este plina de noroi si pamant ca mocirla pe care o stiu eu. Nu este o incercare de a spune ‘aici e perfect, iar in Romania e nasol’, e doar o constatare interesanta.

Singura banuiala este ca astia spala strazile cu regularitate si asta nu se intampla la noi, explicatie care ar acoperi si dilema despre de ce aici nu este praf pe strada.

20 Responses to “Mocirla din New York, curata si placut uscata”

  1. Mai avem mult pân? departe… Din p?cate.
    Noi avem probleme cronice în românia, ?amponatul str?zilor este ultima noastr? problem? 🙂

    În perioada asta o problem? major? în Bucure?ti de exemplu e c? nu prea mai po?i s? circuli în ora?. Fie c? e?ti cu ma?ina sau cu ratb-ul/metroul. E full peste tot.

    Toate arterele arat? ca dup? bombardament…
    Spor 🙂

  2. Ion says:

    E si mai putin praf… tine de sol cred, bine ce-i drept tot e mai curat

  3. Vivi says:

    Catalin Francu (locuieste in San Francisco) are un post excelent despre problema asta. Citeste-l, este foarte misto scris si explica multe lucruri (si are dreptate 🙂 ).

  4. In New York aveti un avantaj – pe strada exista astfalt peste tot, iar pe spatiile verzi exista iarba peste tot. In Romania nu exista neaparat impartirea asta stricta 😀

  5. crisp says:

    Aceeasi revelatie am avut-o si eu in Olanda dupa 4 luni. Pantofi erau mai curati decat cand plecasem din .ro Acolo poate mai conteaza si clima …

  6. Bogdan says:

    Este vorba de spatile verzi care in orasele romanesti lipsesc.. in plus probabil se spala strazile mai bine in NY decat in romania

  7. Vivi says:

    Ce legatura au spatiile verzi?
    Si in Manhattan lipsesc in cea mai mare parte, e un mare covor de beton.

  8. costinu says:

    probabil un covor de asfalt pentru ca betonul genereaza o cantitate foarte mare de praf

  9. pauldumitru says:

    super tare: acum doua seri, cand inca nu incepuse sa ploua in Buc, astia udau strazile; daca temperatura mai scadea cu vreo 2-3 grade se facea polei. cat de prost sa fii?

  10. Ady says:

    solutia e foarte simpla (am incercat sa imi explic problema “lipsei prafului” la fiecare calatorie in afara Romaniei): “generatoarele” de praf sunt spatiile neasfaltate care in cazul unei ploi genereaza noroi -> se usuca -> evapora si gata praful. solutiile: 1. in USA si Europa deopotriva, spatiile verzi neprotejate cu gazon (care “tine” noroiul) sau rumegus/scoarta de copac NU EXISTA; 2. nu se samponeaza strazile decat fff rar, dar cand se spala, apa cu noroiul care se scurge (si la ei mai sunt coltisoare neprotejate) se duce controlat intr-un sistem de canalizare aproape perfecta; 3. orice constructie/asfaltare este protejata cu o plasa sau un amestec de paie si sarma tot anti-imprastiere praf; 4. radacinile copacilor si spatiile cu pamanat, in cele mai multe cazuri, desi “protejate” cu gazon/rumegus/scoarta sunt mai joase decat nivelul asfaltului sau imprejmuite cu o bordura mai inalta.

    TOATE cele de mai sus, s-ar putea face si la noi, printr-o politica de legi de “lanscaping”.

  11. Ady says:

    tot eu … la noi, in Bucuresti, chiar daca spala cu sampon de 3 ori pe zi … apa cu noroi tot ramane (ca doar nu o aspira) si cand se evapora, ramane … tot binecunoscutul PRAF! canalizarea eficienta e inexistenta!!!

  12. mihai says:

    Bucuresti e in mijlocul Baraganului, o campie prafuita. E intr-un fel normal sa se faca noroi si mazga cand ploua.
    Cat despre fluidizare, solutia propusa de Catalin pare ok, dar cred ca ar tb adoptata o masura si mai radicala, si anume pusa o taxa pe accesul cu masina in centrul orasului. Vorbesc de simplu acces, nu doar de parcare. Stiu ca o solutie asemanatoare a fost aplicata in Londra.

    Oricum, situatia e mult mai complexa. Dupa cum a spus Alexandru Savu, si ratb-ul, si metroul si strazile sunt pline, deci daca i-ai scoate pe oameni din masini si i-ai obliga sa foloseasca ratb-ul nu stiu cat de bine ar fi. E o problema structurala, toti dormim in partea de sud a orasului si lucram in nord, unde sunt majoritatea firmelor. D-aia se creeaza in fiecare zi un flux S-N dimineata si N-S seara. O alta solutie ar fi sa se dezvolte parcuri industriale si in sud (berceni, popesti-leordeni), dar chestia asta nu o poti impune nimanui, e la latitudinea pietei.

  13. Bogdan says:

    vivi, daca cauti gasesti un studiu despre cat praf inghite un copac pe an. Deci conteaza spatiile verzi.

  14. Ovidiu says:

    N-are treaba baraganul. Si la Sinaia, si la Iasi, si in padure unde e plin de copaci, si unde vrei tu, asfaltul romanesc e acoperit cu un film de 2-5mm de noroi mizgos. Nu mi-am explicat niciodata de ce. Trebuie o tehnica speciala de mesr ca sa nu ai noroi pina la fund. Sau pina in cap daca fugi. N-am stapinit-o niciodata.

  15. Ovidiu says:

    A, si BTW, NY probabil e cel mai jegos oras mare din tarile din lumea a-1a. Parisul e mudar fata de altele dar e pahar de cristal fata de NY.

  16. marius sescu says:

    Ce bine ar fi daca ar arata asa peste tot mocirla!

  17. simina says:

    NY e f.f. murdar ,dar are ceva ce te fascineaza, dupa cateva zile iti intra microbul si nu mai scapi, tanjesti dupa NY.

  18. Marian says:

    New York City este murdar atata timp cat il compari cu Stepford, Connecticut 😉

  19. Vivi says:

    Mda, nici eu nu ii inteleg prea bine pe cei care spun ca NY este murdar. Mie mi se pare un oras foarte decent si curat.

    Nu, nu ma astept sa pot manca de pe jos pe strada si nu ma oripilez daca vad o hartie aruncata pe jos in metrou. 🙂

  20. Isabel says:

    Da, New York-ul, este curat dupa parerea mea, dar ce ma deranjeaza pe mine este ca metroul lasa asa de mult de dorit. Alte orase mari au sisteme de metrou mult mai moderne. But yet again, metroul din NY este mult mai vechi decat in alte orase…

Leave a Reply