Dacă aș fi didactic.ro

Dragă didactic.ro,

L-ați văzut pe tipul care pune lecții de matematică înregistrate pe http://proful-online.blogspot.com ?

Urmăriți-l. Uitați-vă la unul sau două clipuri de ale lui. Nu e nebun și deși e un pic excentric lecțiile lui au sens.

Omul are cam aceleași principii de la care a pornit și Kahn Academy, un proiect din Statele Unite care a început de la un singur om care punea explicații online pentru nepotul pe care îl pregătea la matematică (watch this TED Talk).

Între timp Kahn Academy s-a dezvoltat mult și pe lângă video au unelte sofisticate de teste și progress tracking, au început să experimenteze cu școli reale, au milioane de vizitatori, dar la bază au început de la niște video-uri online.

Dacă eu aș fi didactic.ro, n-aș pierde nici un moment și l-aș angaja pe acest profesor. Aș face o secțiune separată pe didactic.ro pentru lecțiile lui și l-aș plăti să mai producă lecții. Aș deschide platforma și aș invita pe oricare din profesorii din comunitatea didactic.ro să producă lecții filmate, de cinci-zece minute, de cât anume este nevoie pentru a acoperi un subiect anume. Unele vor fi de calitate, altele nu vor fi, dar dacă ar fi grupate pe subiect fiecare elev ar putea să își aleagă profesorul de la care înțelege mai bine.

Viitorul educației pare să stea în video-uri care îmi explică lucruri pe limba mea, pe care le pot vedea în ritmul meu și pe care le pot asculta de câte ori este nevoie.

Didactic.ro este acum într-o poziție unică de a face acest pas pentru că are o comunitate mare de profesori dedicați cărora le place să participe online și care sunt în pas cu tehnologia. Folosiți-o!

Vivi.

12 Responses to “Dacă aș fi didactic.ro”

  1. Bob says:

    multumim de sugestii Vivi. Din fericire pentru toata lumea ele se regasesc in planurile noastre. Ne pui tu o vorba buna la vreun fost coleg sa devenim parteneri YouTube pe fast forward ca sa punem la dispozitia creatorilor de continut cea mai avansata platforma de video publishing? thanks 😉

  2. CristinaC says:

    nici nu mai stiu de cand nu m-am mai uitat cap-coada la un clip de 6 minute. ff. interesant dl. profesor.

  3. emil says:

    Vivi draga, eu am depus un proiect de acest tip de cca 1 an si portocalii l-au taiat pentru ca trebuia sa castige oamenii lor cu proiecte tocatoare de bani … In Romania poti face ceva daca vrei dar in fundul curtii ca omul acela!

    No other comment

  4. Vivi says:

    @Bob: vorbim pe email, dacă îmi dai mai multe detalii pot întreba.

  5. […] o idee pentru didactic.ro de la Octavian Costache,inca o dovada ca sistemul didactic s-a dus naibii si acolo va ramane pentru foarte mult timp. […]

  6. Alina says:

    Depinde mult de varsta la care vrei sa te adresezi.

    Copiii au nevoie de contact, nu de un ecran pe care sa-l priveasca. Eu, ca parinte, nu as accepta genul asta de lectii pentru copilul meu. Mi se pare ca deja traim intr-o societate izolata undeva intr-un online care tine sa devina infinit.

    Ce are de studiat, sa studieze la scoala, cu un profesor, intre alti copii. Iar acasa, daca e ceva de lucrat in plus, prefer sa ii ofer experienta mea, chiar daca nu sunt profesor. Accesul la internet, ca si la TV trebuie limitat la maxim.

    Deci nu, nu mi se pare o idee buna. Decat daca o faci in ideea sa pregatesti parintii sa ajute copiii.

  7. Emil says:

    Lectiile acelea video, precum si altele ce ar putea di create, nu sunt facute ca sa inlocuiasca profesorul ci, eventual pentru a-l completa! Ia sa ne gandim si ca poate un elev nu are cces la un profesor bun si are nevoie sa inteleaga niste lectii… Treaba aste mai este buna si cand se imbolnaveste profesorul… 🙂 Oricum, nimic nu inlocuieste fiinta umana, nici nu vrem sa facem asta.
    Eu sunt pentru crearea de scurte momente de lectie, “rotunde” care pot veni in ajutorul elevului, evident este o resursa pentru profesor. Am facut deja un mic studio de creat lectii: smartboard, tableta grafica, camera IP, camere de filmat, dar si un videoterminal Tandberg pentru eventualitatea in care profesorul vrea sa tina o mica conferinta pentru colegii sai..

  8. Alina says:

    @Emil Inteleg ideea ta, sunt si eu tot IT, dar o sa-ti expun parerea din calitate de parinte a 2 copii.

    Pentru clasele I-IV mi se pare absolut irelevant. La varsta asta un copil trebuie sa stie sa caute, sa se descurce, sa descopere. Niste videouri mura in gura nu le gasesc bune. In plus, daca in general este cunoscut ca privitul la TV dauneaza(un parinte normal nu ar trebui sa lasa un copil mai mult de o ora la TV, care in acest caz = desene animate) de ce l-as lasa sa se uite la niste filmulete, chiar si educative. Daca parintele lucreaza inseama ca fie copilul este inscris la un after school, fie este cu cineva acasa. Daca e la after school deja face temele cu cineva acolo, nu are sens ca seara sa il mai bat eu la cap cu alte teme. Daca e cu cineva acasa, acel cineva se poate ocupa de teme. Clasele I-IV nu sunt SF, eu cred ca oricine stie sa scrie si sa citeasca se descurca.

    Pentru clasele V-IX deja programul este super aglomerat, pleaca dimineata, vin seara. Nu stiu cat de ajutor pot fi genul asta de filmulete.

    In plus, din ce am vazut la cei cu copii intre 10-18 ani, se pune accentul foarte mult pe capacitatea de cautare, de extragere a ideilor din mai multe surse de informatii.

    Deja internetul neprotejat face victime. Intreaba un profesor de clasele V-VIII cum vin elevii cu chestii copy-paste de pe internet.

    Si din nou, parerea mea ca parinte si cum o sa procedez eu cu copiii mei. Pentru ei internetul va fi ultima resursa de informatii, nu vreau sa le dea wiki mura in gura totul, rezumatul gata facut. Exista manuale, exista carti, asimilarea prin citit nu se poate compara cu privitul unor filme. Este exact precum comparatie intre o carte si filmul facut dupa o carte.

  9. Alina says:

    Poate nu este foarte legat de subiect, dar am vazut mai demult un filmulet despre cum invata bebelusii mai multe limbi.

    Si unul din experimente era sa fie pus in fata unui TV pentru cateva ore pe zi cu o limba total noua. Rezultatul? Dupa cateva luni bebelusul vorbea (ok, nu luati mot a mot vorbea:) ) cele 2 limbi cu care avusese contact personal, adica cineva statuse cu el si ii vorbise in continuu si ZERO limba pe care o vazuse la TV.

  10. emil says:

    Regret ca nu s-a inteles mesajul meu. Profesorul isi poate crea resurse care sa ii completeze lectiile. Astazi ma duc cu elevii la padure, in ora de matematica, (face bine la socializare) dar ii rog ca diseara sa se uite la lectia pusa pe Youtube apoi sa o discutam maine. Sunt racit, nu vin la scoala dar rog elevii sa vada lectia de 10 min despre variabile si constante si sa faca cateva observatii pe caiet… Si asa mai departe…. A nu se confunda cu alienarea in fata calculatorului…
    Resursele de care vorbim, ca si lectiile din fundul curtii ale prof. de matematica sunt materiale ajutatoare care diversifica predarea/invatarea. Sa nu uitam ca traim in epoca computerelor si mai ales sa nu uitam ca se schimba repede canalele de comunicare…

  11. Alina says:

    @Emil Nici un regret. Eu sunt doar unul din parintii de pe lumea asta 🙂

    Si sunt din categoria, daca copilul vrea sa aprofundeze despre variabile si constante sa puna mana si sa citeasca o carte. Este foarte usor ca un copil sa treaca de la o simpla utilizare la dependenta, mai ales ca programele parentale nu exceleaza. Vorbim asta in contextul unui proiect site, adica care implica automat acces la internet. Caci, da, poti distribui filmuletele pe un mediu de stocare si atunci poti sa controlezi mult mai bine ce informatie ajunge la copil.

    Cam astea sunt piedicile pe care cred eu ca o sa le intampini din partea parintilor de copii/adolescenti, nu a investitorilor.

Leave a Reply