Mai e de lucru la internetul romanesc

De ce spun ca mai e de lucru? Foarte simplu, am incercat si eu o data sa folosesc internetul romanesc pentru ceva not geek-related. :-)

Am nevoie de un model de imputernicire (nu intrebati pentru ce ca nu e relevant si ma descurc eu :-) ). In engleza am gasit exemple peste exemple, caut power of attorney si sa tot ai de unde alege. In Romania, dau sa caut model imputernicire si gasesc numai site-uri care mentioneaza asta, pagini trafic.ro, nimic care sa ma ajute.

O veni si ziua in care Internetul romanesc o fi asa cum ar trebui. Probabil si voi, cand cautati ceva si va enervati ca nu gasiti, aveti aceeasi reactie de frustrare :-). Va mai dura cativa ani, zic eu.

26 Responses to “Mai e de lucru la internetul romanesc”

  1. Termenul il gasesti pentru ca in Romania e in floare obsesia de a face SEO fortat, in care iti aduci omul pe site din intamplare, fara sa gaseasca ce vrea. Nu conteaza ca injura si pleaca si in alta parte, important este ca a ajuns odata.

    Despre faptul ca nu gasesti continutul in sine, lumea nu constientizeaza (inca?) ce inseamna Internetul si la ce foloseste. E doar o unleata de marketing secundara pentru marea majoritate, nu o sursa de a oferi content care sa-ti ateste valoare.

  2. arix says:

    Si ce vrei sa spui Mircea ca numai in Romania se face SEO fortat? Mie mi se intampla zilnic sa caut ceva in engleza si sa ajung pe site-uri care nu au nimic in comun cu ce caut. De altfel sunt site-uri care numai asta fac atrag vizite ca sa incaseze bani din reclama.

  3. stilxxi blog says:

    super optimizarea este cuvantul de ordine. Nu prea conteaza continutul. Nu conteaza parerea utilizatorilor – vrem cu totii cat mai multi vizitatori. Mai rau: daca ai ceva articole / continut de valoare, hopa si plagiatorii te copiaza! De-aia incep blogurile sa aiba trecere: bloggerii prezinta continut nou si util(unora), chiar original(unii)!
    Dar invatam, zic eu, sa respectam calitatea. @ least I hope so…

  4. emi says:

    o sa dureze mai mult de cativa ani, zic eu…

  5. @arix: Nu, in nici un caz doar la noi, problema este doar ca in afara, daca dai peste spamuri de acest gen vei gasi si contentul necesar.
    In .ro…. e cam greu. Si aici exclud site-urile dedicate IT&C care sunt relativ mai bine facute si relativ ok realizate.

  6. Dumi says:

    Internetu’ romanesc rulz! :-)
    Let’s see… aici sau partea II aici :-)

    Vezi Bucica, nu toate comment-urile mele sunt asa fundamentate, well thought-out and everything… :-) In speranta ca Vivi n-o sa fie nevoit sa strip out the links.

    –D

    p.s. before anybody asks “da’ ce search ai dat s-ajungi acolo?”, e mai simplu, citesc din cand in cand la Zoso

  7. Vivi says:

    Pai ce sa-ti fac ma, daca tu citesti aceasta “Libertatea” a blogurilor romanesti… :-) Normal ca dai peste fata de la pagina cinci si alte minunatii.

  8. Dumi says:

    Pai, ce sa fac, Vivi… glumind si nu prea, cam asta ofera internetul romanesc. Sau n-am gasit eu continutul real, sau e bine ascuns. Cam asta era point-ul meu: internetu’ romanesc mi se pare nitel cam void of (real) content. Nu zic ca internetu’ englezesc e super-structurat, un fel de Wikipedia gigantica; insa de bine de rau, daca stii sa, ahem, Google-esti bine, gasesti si ce cauti, chiar daca tre’ sa scuturi putin rezultatele de praf. In dot RO… trafic.ro peste trafic.ro, si pagini care au fix keywords-urile tale si in rest o tona de ads. Clicks sa iasa, ca user-ii inghit si zic multumesc, par sa zica webadmin-ii romani.

    Cat despre Zoso… ca si “Libertatea”, cel mai citit blog/ ziar. (Sau asa se lauda el, nu stiu cum numara, unici vs. page views vs. RSS feeds vs. whatever). Interesant mi se pare cum fac Zoso si Libertatea sa se vanda bine, across very different targets… pentru ca am impresia ca daca te uiti la cine cumpara Libertatea, gasesti in procente semnificative si intelectuali, si non-intelectuali, si tineri, si mai putin tineri, si whatever criteriu pui, gasesti multi care satisfac criteriu’ si multi care nu. D-aia citesc si eu la Zoso, desi ma consider mare intelectual :-) In fine, devin prea off-topic… zau c-ar tre’ sa-mi fac blog. :-)

    –D

  9. Vivi says:

    Man, nu te contrazic, si eu zic ca internetul romanesc mai trebuie sa evolueze.

    Poti sa ne dai si noua un link catre studiul demografic despre targetul care cumpara libertatea? Sunt curios de unde ai informatia si cati din cei pe care ii cunosti tu cumpara Libertatea :-)

  10. Dumi says:

    Pai de un’ sa-ti dau, daca internetu’ romanesc e void of content? :-)

    Ce ziceam se baza pe un sample total nerelevant: lumea pe care mi-o amintesc in metrou/ statie de autobuz citind “Libertatea”. Pareau sa fie din toate categoriile sociale/ de venit/ de varsta… speculatie pura, of course. Plus, e de acu’ 5 ani ce ziceam eu.

    Cat de cat am gasit ceva relevant tangential, unde zice:
    Topul ziarelor care au atras publicitate electorala* (octombrie – decembrie 2004)
    Ziare nationale
    Jurnalul National 595.072
    Gardianul 266.600
    Libertatea 225.213
    […]

    Deci da, de atunci au trecut 2 ani, de acord; dar asa ca idee, assuming ca publicitatea electorala nu venea dintr-o singura sursa (therefore reflectand targetu’ electoral al partidului respectiv), s-ar putea cumva trage de par o concluzie cum ca Libertatea e citita de oamenii care intra in targetu’ electoral al partidelor in general… adica toti.

    Tot speculatie, dar cu date mai recente: la Gusti citim despre numarul de cititori ai liderului de piata, “Libertatea” of course: 1.388.000 pe zi, studiu facut pe o populatie urbana cu varste intre 14 si 64 de ani. Bineinteles ca metodologia de studiu ia-o de unde nu-i (cine erau aia, la ce ora (erau intelectualii la birou sau nu), era weekend sau nu, blah-blah-blah), dar daca s-au dus pur si simplu pe strada si au intrebat la intamplare, banuiesc ca au nimerit destui subiecti din fiecare categorie…

    Uite cum am pornit de la un comment total nefundamentat si am ajuns la statistici… :-) Ma duc sa vad ce mai e pe libertatea.ro :-)

    –D

  11. zoso says:

    fac si eu ce pot, nu putem fi toti cu nasul pe sus ca ne-a angajat google.
    si nici sa avem pareri de genul “i njur pe ?ia de la internetics, cnd mi pun pe site ?i n cv 2 premii de la ei”

    hai noroc

  12. cosmin says:

    da … mai bine pui un filmulet cu britney spears in plina actiune …

  13. Vivi says:

    Ce sa inteleg mai Zoso din comentariul tau, ca te simti atacat de comparatia cu Libertatea? :-) Nu vezi nici o similaritate? Si tu, ca si Libertatea, postezi stiri de senzatie, comentarii extreme si din cand in cand niste sex.

    Nu e nimic in neregula cu asta, dar nu inteleg de ce te simti lezat. :-)

  14. de_ce says:

    cautare pe google: cuvant_cautat -trafic -publicitate -sex ==> in felul asta cresc exponential sansele sa gasesti ce cauti, cel putin, la mine.

    cat despre o imputernicire nu vad la ce ti-ar folosi un model “subsemnatul .. imputernicesc pe .. sa .. in locul meu” :D

    gratis nu gasesti prea multe formulare pe webul romanesc, oricum. Eu mi-am cumparat un cd cu cateva mii de asemenea chestii.

    PS: cred ca s-ar gasi unii sa (s)puna si un -zoso la optiunile de cautare, pana acum eu nu am reusit sa caut nimic ce sa ma fi dus si pe pagina lui :))

  15. zoso cred ca are de dat niste bani pentru publicitate dupa postul asta…

    Acuma mai e un aspect care trebuie adus putin in discutie… cine si cat cauta content cu valoare (vezi ce cauta Vivi) pe net in Romania.
    Am avut clienti care mi-au spus atunci cand m-am dus cu o oferta de site ce cuprindea content la greu, relevant pentru obiectul lor de activitate ca nu are nici un sens sa puna pe site continut atat timp cat oricum toata lumea ii cauta la telefon sau personal cand au nevoie de ceva. E un cerc vicios aici stiu, dar cred ca se poate rupe si daca exista cu adevarat cerere de content. Sa nu cumva sa vedem ca cele mai cautate lucruri de la noi sunt poze cu tipe, sex si fotbal…

  16. zoso says:

    vivi, e ca ?i cum eu te-a? face pe tine prost. tu te-ai sim?i jignit?

    nu stiu ce sa zic, sunteti cativa inchisi intr-o debara si aveti voi o idee clara despre cum ar trebui sa fie blogul fiecaruia. si cand nu va iese, incepeti sa plangeti si va dati cu fundul de pamant si mai scrieti cate un comentariu si mai infierati lumea.

    lasa-ma sa ghicesc, cand te-am intrebat cine e eveline, mi-ai raspuns asa de sus pentru ca eu am un blog care nu iti place. sau pentru ca, aici citez surse din piata, tu ai o problema la mansarda? ah, te-am jignit? nu-i nimic, iti trece, draga vivi, acest mic patapievici al blogurilor.

    ia de aici, ca tot te plictisesti si scrii tampenii pe blog.
    http://www.antena3.ro/index.php?left_choose=bss&id=24216

  17. Vivi says:

    Asa e ma Zoso, asa e, cum spui tu. :-)

  18. Dumi says:

    @Mircea

    zoso cred ca are de dat niste bani pentru publicitate dupa postul asta

    Mircea, nu ca-i iau apararea in vreun fel lui Zoso, ca nici nu-l cunosc, dar lasa-ma sa ghicesc ca are mai mult trafic ca Vivi. Mi-e lene sa verific trafic.ro sau whatever, dar… o spui chiar tu mai jos: se cauta poze cu tipe, sex, blah-blah. Pai unde gasesti d-astea, la Zoso sau la Vivi? :-)

    Mama ce placere am sa ma contrazic… da’ nu rezist cand vad o fraza aruncata “din varf” si contrazisa implicit in paragraful urmator.

    Inca ceva, sexu’ si pozele cu gagici sunt cautate nu doar in internetu’ romanesc, ci cam peste tot. Nu s-a inventat stii-tu-ce-activitate-solo in RO… mai mult, believe it or not, dar porn industry cam are rol de driving force in ceea ce priveste multe tehnologii media. Iti dau un singur exemplu: stii cum a devenit Napster really famous? Ei ziceau ca share-uiesc doar muzica, dar oamenii s-au prins repede ca tot checkingu’ era if extensie == “mp3″. Sa vezi apoi numa’ porn redenumit cu mp3… Asta back in the day. P2P si sharing technologies, why did it happen? Nota 10, good guess: ’cause of porn.
    Pana sa v-apucati sa faceti misto, nu apar si nici nu atac pornu’. That’s just how it is: e o gramada de porn out there, si e acolo pentru ca e cautat, si a motivat oamenii sa creeze si sa adopte noi tehnologii.

    Dar deviez… ce vroiam sa zic: diferenta intre internetu’ romanesc si cel de afara? Ala de afara mai are si alt content. In RO search-urile incep cu tipe goale si se termina cam acolo; in afara incep tot cu tipe goale, dar mai continua si cu real content.

    –D

  19. @Dumi

    Perfect adevarat, traficul lui Zoso e mult mai mare, asa cum tabloidele se vand mai bine decat ziarele care trateaza probleme asa-zis ‘quality tabloids’ Aici suntem perfect de acord, sexul si subiectele usoare sunt cel mai usor de vandut. E bine, e rau, nici nu mai conteaza, e adevarul.

    Dar ce vroiam sa zic este ca in .ro cererea de content serios e MICA. Repet, mi s-a spus clar din partea clientilor ca nu au nevoie de content pe site pentru ca nu se uita nimeni acolo……

    Deci cam suntem de acord Dumi … ;)

  20. zoso says:

    mircea, asta nu pentru ca romanii sunt prosti, ci pentru ca asa s-au (i-am) obisnuit. pana anul asta nu au existat situri romanesti de continut, iar cele de anul asta sunt, well, triste.

    dumi, tare aia cu “pr0nu e driving force”. ar fi interesant sa ne spui si parerea ta in problema asta.

    las ca vine vivi in romania si mai face un site de jocuri…

  21. Vivi says:

    Dumi, eu aleg sa believe it not. :-) Industria de porn abia recent se pare ca a ajuns la fel de mare ca industria de muzica si de film.

    Daca e sa ne luam dupa valoarea totala a industriei, poti spune ca pornul este cel mult la fel de cerut ca muzica si nu ca ar fi dominant pe piata de media. In contextul asta, parca n-as crede ca daca porn nu e, atunci nimic nu e, cum incerci tu sa sugerezi. :-)

  22. Dumi says:

    @Zoso: pr0nu e driving force. ar fi interesant sa ne spui si parerea ta in problema asta.

    @Vivi: parca n-as crede ca daca porn nu e, atunci nimic nu e, cum incerci tu sa sugerezi. :-)

    Hehe :-) Nu zic ca daca nu era prOnu’, nu se mai intampla tehnologia; poate se intampla la fel de repede sau mai tarziu. Zic doar ca: (3 linkuri din atatea altele, ca doar internetu’ englezesc e plin de content…):

    Porn industry may be decider in Blu-ray, HD-TV battle [macworld.com]
    Online porn often leads high-tech way [usatoday.com]
    Porn industry leads way, again [networkworld.com]

    On the funny side, ce sa zic, go prOn :-) On the serious side, nu zic ca daca prOn nu e, nimic nu e :-d, dar we like it or not, e o ramura a industriei care se grabeste sa adopte noi tehnologii. Ca daca n-ar fi ei, ar fi altii, tot ce se poate, important e ca ei sunt rapizi la early adoption, ceea ce implicit ii face si pe altii sa se intrebe cum ar fi daca am folosi si noi tehnologia aia, mai repede decat s-ar fi intrebat otherwise.

    As fi personal super-curios cata lume isi ia computator nou ca sa joace WoW si sa playeze prOn high definition. Zoso before you ask, am un laptop PIII de acu’ 5 ani si sunt foarte multumit cu el :-)

    –D

  23. Dumi says:

    Dumi Says: Your comment is awaiting moderation.

    Complet off-topic, credeam ca moderarea WordPress merge pe whitelist: cine a mai comentat si a fost okay, intra direct, cine nu asteapta moderare. Se pare ca e mai si un filtru dupa diverse cuvinte :-) Pariez ca postu’ asta intra direct… :-)

    –D

  24. C?t?lin says:

    Caut? “model de procur?”. Tre’ s? ?tii terminologia :)

  25. Oameni buni, haideti sa ne calmam, ca altfel tot “romani” raminem, fie ca stam la NY sau la B. Eu nu ma laud cu blogul meu, imi place insa ca scriu eu articole, exact cum stiu/cred/simt si oamenii au inceput sa aprecieze asta. Ce le dai, aia capeti.

  26. @Zoso: nu am zis ca romanii sunt prosti, ducem noi lipsa la alte capitole dar prosti nu suntem.
    Cat despre industria porno, si eu o vad printre cele mai puternice din media… like it or not Vivi :)

Lasă un comentariu

Raportează greșeală gramaticală