Un Internetics mai bleg ca niciodata

Un singur cuvant caracterizeaza cel mai bine Internetics-ul de anul asta: bleg. Cu aproape acelasi juriu din 2003 (care atunci a fost acuzat ca premiaza desene pe asfalt), cu o prezenta pe web complet stearsa, aproape deloc promovat si cel mai alarmant, putin discutat.

Sa-mi explice si mie organizatorii cum de s-a dublat interesul pentru Internetics, daca site-ul a avut jumatate din traficul de anul trecut? 🙂

Citesc bloguri multe din IT, suntem multi in zona asta care carcotim internetul romanesc, the geeks who started blogging. Nimic. Foarte putini au anuntat vag ca se face internetics. Nu au comentat, nu au criticat, nu au laudat. Pentru un eveniment asta este cel mai rau lucru: celor mai multi nu le-a mai pasat ca exista, poate doar catorva participanti.

Din cate aud, nici organizarea offline n-ar fi stralucit, cu prezentari slabute in sali mici, lipsite de entuziasm.

De ce? Nu stiu. Poate ca industria nu e inca suficient de activa, intr-o zona de tranzitie intre site-urile produse de companii de web design si acel internet facut de companii de internet, de companii care produc servicii si nu doar design. Nu zic ca ele nu exista, dar inca sunt in perioada in care se produc prea putine servicii originale, pe un internet cu doar 5 milioane de navigatori.

Iar acei cativa care produc aceste servicii sunt probabil neinteresati intr-un festival care aparent este mai degraba dedicat webdesignerilor decat celor care traiesc online.

Si altii cred cam acelasi lucru.

7 Responses to “Un Internetics mai bleg ca niciodata”

  1. Dragos Roua says:

    Internetics nu este reprezentativ pentru comaniile care fac servicii, retele de continut sau structuri virale pe net… Mirabilis a luat acum vreo 3 ani premiul intai la sectiunea lifestyle cu situl culinar.ro, dar, sincer, nu prea ma mindresc cu premiul respectiv. Din acel an nici nu am mai participat. Neogen a luat 3 ani la rand, cand a participat aproape singur, marele premiu cu bestjobs.ro, pina cand a intrat in penibil tot participiand de unul singur si s-a oprit si el.

    Pacat. Daca tot exista resursele de realizare a unui eveniment, n-ar strica putin mai multa viziune si o reorientare, as spune chiar brutala, a targetului acestui festival. Asta ar mai putea reabilita brandul, care acum e destul de fleoscait…

  2. arix says:

    Internetul romanesc se afla in ultimul timp in pasa proasta, sincer nimic original si mult copy&paste, pacat.

  3. […] Din pacate (sau din fericire), asa cum spune si Vivi, multi blogeri cu autoritate sau credibilitate in zona de business s-au abtinut sa faca orice fel de comentarii despre Festival. […]

  4. Salut Vivi,

    Internetics 2006 oglideste perfect piata web-ului in Romania: domina blazarea si o apatie bonlavicioasa, si de aici, lipsa de interes pentru ceva ce cred ei ca nu-i mai reprezinta

    Organizarea intr-adevar a lasat de dorit avand in vedere ca nici macar nu s-a reusit trimiterea la timp si efficient a invitatiile pentru agentiile participante. Despre cum a fost la prezentari sau premiere sa spuna cei care au avut bafta de invitatii ?

    Mai la general insa, despre participanti si web designeri eu cred ca putini creatori web isi dau seama ca epoca site-urilor complicate si pline de animatii, cu grafica complicate gen StarTrek a trecut, si acum accentual se pune pe informatie, pe cat de repede gasesti ceva pe un site si cat de folositor iti este (vezi trendul pe care-l ‘desenati’ voi la Google si pe care-l imbratisam si din ce in ce mai multi dintre noi).

    Slaba dezvoltare a web-ului romanesc are cauze nu doar in zona clientilor ‘ne-educati’ in domeniul web, dar si in zona agentiilor care nu reusesc sa prezinte clientilor solutii functionale, care sa aduca un plus afacerii lor, nu doar o adunatura de imagini care se misca frumos pe ecran si doua-trei date de contact.
    Iar cand o agentie va reusi sa prezinte unui client un premiu Internetics pentru un site care a adus un plus pentru cel care l-a comandat inclusiv pe plan financiar si al eficientei modelului de business, atunci de Internetics se va vorbi si in alte cercuri, nu doar la noi, cei din domeniu si senzatia de ‘blegire’ o sa dispara 😉

  5. Alex says:

    N-are viziune.

    Tu nu esti asa critic ca ceilalti din ce vad eu … dar n-are viziune, mentalitate .. n-are nimic !

  6. Interneticsul a premiat de la inceput pana la sfarsit numai pozele frumoase, slugarnic fata de agentii. Mai bine il faceau cafenea, avea mai mult suflet…

  7. Mordax says:

    Internetics? 😀 Ce e aia?

    Acuma serios vorbind, cred ca trend-ul Web 2.0 a omorat Internetics-ul romanesc, care n-a inteles ca web-ul s-a schimbat, ca informatia, continutul, serviciile, comunitatea conteaza mai mult decat un site de 5 pagini care “ia fata” clientului.

    Din pacate, in web-ul romanesc, se merge inca pe grafica de anul 2000, se pune mai mult accent pe branding si advertising, decat pe continut relevant si cu adevarat informativ.

    Personal, stiu ca in anii trecuti urmaream mereu premiile. Anul asta nici nu m-am sinchisit sa intru pe site-ul evenimentului.

    Sau poate suntem noi cu nasul prea pe sus si nu intelegem mersul lucrurilor… 😉

Leave a Reply