Cum sa te distrezi cu trafic.ro

Uitandu-ma ca Neogen a ales sa revina in trafic.ro (ca sa isi arate muschii), mi-am adus aminte din nou de cat de mult fun poti avea analizand informatiile oferite de trafic.ro. 🙂

Uite, de exemplu, un experiment pe care l-am facut acum o vreme. Sa zicem ca luam cele mai vizitate 1010 site-uri din trafic.ro si ne uitam la ultimele 20 de cautari care au adus vizitatori pe aceste site-uri. Am putea sa consideram cautarile astea un esantion aleator de cautari care duc vizitatorul pe un site romanesc.

Le punem pe toate cap la cap, ne uitam la sursa acestor cautari si vedem cat de multe au venit din Google, cate din Yahoo si asa mai departe. Extrapoland, putem afirma ca asta ar fi cota din cautari detinuta de fiecare din motoarele de cautare in Romania (mai ales pentru ca trafic.ro acopera o gama atat de larga de site-uri si mica noastra statistica nu e afectata de optimizare agresiva pentru un anume motor de cautare).

Rezultatele sunt destul de interesante:

  • Google: 93.9 %
  • Yahoo: 4.52 %
  • MSN: 1.23 %
  • others: 0.34 %

… mai ales daca ne gandim la cotele din cautari pe care le au Google, Yahoo si MSN pe piata din US. Mai pot fi facute si alte statistici interesante, cum ar fi impartirea exacta pe domenii, nu doar unificate, si uite cam care sunt procentele cele mai importante:

  • www.google.ro: 74.22%
  • www.google.com: 11.45%
  • search.yahoo.com: 3.94%
  • www.google.de: 1.11%
  • www.google.it: 1.04%

Din punctul meu de vedere, trafic.ro este o resursa foarte interesanta pentru cei interesati de statistici. Unele probabil inutile (cum ar fi procentul exact de utilizatori care inca mai folosesc 800×600 si ce site-uri tind ei sa viziteze) si unele probabil mai interesante (cum ar fi cele mai cautate cuvinte care duc la site-uri romanesti).

Unele analize ar putea fi interesante pentru cei care urmaresc site-urile cu potential. Este imposibil sa te uiti manual la primele 1000 de site-uri din .ro, asa ca poti face un script care sa iti spuna care sunt acele site-uri care au crescut constant in ultimele 12 luni cu mai mult de 20% pe luna (how does that sound, Orlando, interested 🙂 )?

Ba chiar unii ar putea gandi un sistem complex de monitorizare a pietei de publicitate din .ro pornind de la trafic.ro. A, stai, deja am facut asta. 🙂 Initiativa, idei, o zi libera si poti scoate cam orice statistica iti trece prin cap. 🙂 Si daca cineva chiar face vreo statistica, let me know, sunt curios.

p.s. Nu in ultimul rand, nu uitati ca acesta este blogul meu personal si parerile exprimate aici nu au nici o legatura cu angajatorul meu. Cifrele de mai sus sunt cifre obtinute prin analizarea trafic.ro si in nici un alt fel.

7 Responses to “Cum sa te distrezi cu trafic.ro”

  1. Dragos Roua says:

    Exista deja o initiativa de monitorizare independenta a pietei din .ro, cu o metodologie mult mai complexa, care va include (sau cel putin asa se doreste, acum sa vedem si cati bani avem) si criterii cantitative (trafic, unici, pageviews, refereri, etc) dar si calitative (demografice, bani cheltuiti pe net, income, car owner, etc). Exista si o intentie de a monitoriza in timp real prin aceeasi tehnologie si banii cheltuiti pe publicitatea din .ro.

    Initiativa a pornit de la BRAT si are ca deadline martie anul viitor. In acest context, trafic.ro (sau, de ce nu, statistics.ro sau monitor.neogen.ro?) e un subiect de distractie, exact cum spune si titlul postului tau 😉

  2. Astept sa faci tu ceva, sa-l folosesc 😉

  3. orlando says:

    e interesant si cati au rezolutie 800×600 pt ca iti arata gradul de dotare cu monitoare noi al userilor 🙂

  4. Vivi says:

    Si daca adunam tarile din care vin vizitatorii (si eliminam softpedia si soft32) am putea sa spunem cam cati romani sunt in strainatate si inca se mai dau pe site-uri romanesti. 🙂

    Cei cu magazinele de “trimite un cadou celor de acasa” ar fi probabil destul de interesati de site-urile pe care se dau romanii astia.

  5. Vasile says:

    Deci. Comparatie intre Google, Yahoo si MSN.. “parerile exprimate aici nu au nici o legatura cu angajatorul meu” hai sa nu mai umblam cu cioara vopsita. Orice faci tu pe net ARE legatura cu angajatorul tau.

  6. […] Plecand de la o idee de-a mea mai veche in care luam trafic.ro la puricat, Filip a facut niste statistici destul de simpatice, numarand care sunt cuvintele cheie cele mai cautate pe internetul romanesc (monitorizat de trafic.ro). […]

  7. hbunny says:

    @Vasile – Chiar nu vad cum tot ceea ce face un om pe net are legatura cu angajatorul lui. Sunt unii care chiar nu lucreaza in domeniul asta si totusi au activitate pe net. Si nu cred ca toata lumea face matanii in fata angajatorului, adica netul e tocmai locul in care lumea poata sa zica orice, in nici un caz sa faca plocoane in fata “sefului”.

    Ideea cu statisticile si ce poti scoate din datele de pe trafic e interesanta si cred ca ar merita aprofundata 😀

Leave a Reply