Despre diferentierea blogurilor

Personal Branding

Atunci cand sunt suficient de multe pareri diferite, unii vor fi mai aproape de adevar decat ceilalti. De unde stim cine are dreptate? Ii punem in context, stim cine sunt, ne-au castigat increderea prin ceea ce au facut sau fac, prin ceea ce ei reprezinta.

De aceea la TV intotdeauna invitatii au un tag, de aceea fiecare declaratie este precedata de o explicatie de genul “Cutare, presedintele organizatiei X, este de parere ca…“. Fie ca ii cunoastem pe cei care vorbesc fie ca ni se aduce aminte, intotdeauna ii punem in context si ii credem datorita a ceea ce ei reprezinta pentru noi.

Branding personal? Posibil. Context si diferentiere fata de toti ceilalti care au pareri? Ceva mai probabil.

Blogurile nu sunt o exceptie. Pe masura ce din ce in ce mai multi incep sa citeasca din ce in ce mai multe bloguri, diferentierea lor devine o problema. Consumam pareri, consumam ceea ce spun insa daca acestia nu reusesc sa ne ofere contextul, sa ne aduca aminte din cand in cand cine sunt ei si de ce parerea lor conteaza, vor ramane doar una din parerile celor multi.

Poate ca au dreptate sau poate ca nu. In absenta contextului au cam tot atata credibilitate cat oricare alt Joe Shmoe.

Ganditi-va bine la blogurile de business pe care le citim si cum anume ii definim pe autorii lor. Inevitabil le atasam o descriere de cateva cuvinte. Niciodata nu e vorba de un simplu blogger. Fie ca e vorba de fosti CEO, editori de reviste, oameni faimosi de marketing, cineva care si-a vandut blogul, toti cei care sunt cunoscuti au un brand. Cu totii au o descriere de cateva cuvinte care ii leaga de realitate si care le da greutate.

Daca nu postezi doar de dragul atentiei personale gandeste-te ce anume te defineste si daca transmiti asta celor care te citesc. Altfel, esti doar unul din cei multi care au opinii.

7 Responses to “Despre diferentierea blogurilor”

  1. zoso says:

    nu toti gradinarii pot fi si mecanici.
    nu toti “businessmanii” pot fi bloggeri.
    ca incearca, pentru a fi trendy…

  2. depe says:

    pana acum nu am dat peste blogul vreunui scriitor. in schimb, am constatat cu surprindere ca legendele despre ingineri sunt niste porcarii 😀

  3. Razvan says:

    “creating passionate users” style? 🙂

  4. Vivi says:

    Desenul? Da. Ce, nu-ti place? 🙂

  5. gabi says:

    pai da,un blog e ca un serial tv.
    bloggeru e regizoru.

  6. Apollinaire says:

    “Altfel, esti doar unul din cei multi care au opinii.”

    Da-mi voie sa te contrazic: cei multi NU au opinii. Daca alegi la intimplare 100 de persoane, 80 n-au nici o parere, 20 au. Daca ii elimini pe cei 20, 80% din ei nu vr avea nici o parere. Si tot asa. Mai nasol e cind ramine unul singur, trebuie s asuplineasca atit parerea cit si lipsa ei 🙂

  7. […] eu mai mult decat un oarecare alt nimeni aflat in multimea de muncitori la pontaj pe net am fost sensibilizat de cuvintele dureros de seci prin lipsa de atari inteles, mesaj si cat de cat ceva acolo. […]

Leave a Reply