Înapoi în viitor

Am plecat din New York în mijlocul a prea multe chestii pe care trebuia să le fac și am uitat să îmi cumpăr teneși.

Ajuns în California, m-am dus online și mi-am luat o pereche de la zappos.com, pe care am comandat-o pe adresa hotelului. A ajuns în două zile.

Am scris despre cât eram de încântat de asta pe twitter și pentru asta, fără să știu, zappos mi-au dat acum livrare gratuită de pe o zi pe alta.

Am simțit că trăiesc în viitor, pot să cumpăr de oriunde fără să am nevoie să găsesc magazine locale, fără ore de funcționare, fără bătăi de cap și ceea ce cumpăr apare magic oriunde m-aș afla în momentul ăla.

Aștept cu nerăbdare momentul în care tot ceea ce trebuie să fac este să îi spun telefonului meu “am nevoie de o pereche de teneși, maxim 80$”. Telefonul știe deja hotelul și camera unde stau, îmi știe numărul la pantof și culoarea preferată de teneși, fără ca eu să fac nimic teneșii s-ar materializa la mine în cameră a doua zi.

Viitorul ăsta nu e departe și săptămâna asta am văzut parte din el.

13 Responses to “Înapoi în viitor”

  1. Jean Valjean says:

    Hmm, nu-i asa mare lucru. Au inceput sa se miste lucrurile si la noi.
    Comanzi azi pe net si a doua zi la pranz ai produsul prin curier rapid, cu transport gratuit. Asa am comandat eu la emag.ro

  2. Liviu says:

    OK, comanzi, platesti, ajunge repede. Dar sunt pantofi si trebuie probati. Daca nu-ti vin bine ce faci? Cum ii returnezi? Cum obtii altii? Daca nici cei din perechea 2 nu-ti vin bine?

  3. Si cu timpul pe care il economisesti ce faci?

  4. Ovidiu says:

    La “noi” se misca lucrurile din bucale in bucale presupun. Aici iti vin lucruri din Nebraska. Alta treaba.
    @Liviu: in general mie imi vin toti pantofii cu numarul meu, iar on line presupun ca iei numai niste pantofi pe care ii stii deja, sau macar un brand la care stii cum au calapoadele.
    De returmat e destul de usor, ii pui la loc in cutie, pui eticheta care vine in cutie special pentru returat si-i duci la “posta” (ups, usps, fedex etc). la unii platesti tu posta la returnat, la altii nu. La tura a doua poti repeta figura daca tot nu-ti vin. Banii ti se varsa inapoi pe credt card.
    Astea-s chestii care erau cam banalitati chiar si acum vreo 10 ani. Din pacate in Romania nici cecul nu s-a descoperit, care e folosit la astia de 50 de ani (?).

  5. Alex Morega says:

    Telefonul mai trebuie să ştie că brand-ul tău preferat este Zappos 🙂

  6. mihai says:

    Si eu vreau sa traiesc in state 🙁

  7. mihai says:

    Ai webhosting in bulgaria? 🙂

  8. annemarie says:

    avantaje si dezavantaje 🙂
    dar asa cum prezinti tu partea finala a postarii, parca m-ar duce cu gandul la transformarea naturii umane intr-o masinarie.

  9. hitechpedia says:

    @annemarie ceea ce-si doreste Ovidiu nu e deloc ceea ce crezi tu c-ar putea fi. Prin tehnologiile inteligente, omul isi poate eficientiza timpul, care vezi si tu e din ce in ce mai comprimat. Avem nevoie de astfel de sisteme tehnologice inteligente care sa ne usureze viata, sa ne scuteasca de drumuri si cozi. parerea mea 🙂

  10. Diana says:

    Zappos…cei mai buni. Dupa cum bine stiti,femeile au pasarele la cap cand vine vorba de pantofiori,cizmulite, sandalute etc. Asa ca am incercat din greu site-ul. Mi-au dat de la prima comanda “livrare gratuita”,probabil din cauza numelui feminin lol!
    Aaa..vezi ca ai si “Free 365 Day Returns” .

  11. Vivi says:

    @annemarie: Nu știu cât de uman sau nu este, dar știu că îmi place și tehnologiile astea sunt de-abia în faza de pionierat. Internetul și telefonul mobil sunt cu noi de abia vreo 15 de ani.

  12. Si eu am comandat de pe zappos

Leave a Reply