Archive for October, 2007

De unde ma informez

Tuesday, October 30th, 2007

Vlad Stan incearca sa lanseze o provocare legata de ce surse de informare au diversi oameni din blogosfera despre afacerile online. Vlad recomanda o carte si mi-am dat seama ca eu nu citesc deloc carti despre afaceri online (no offence Vlad, dar “a 8-a treapta a intelepciunii – de la eficienta la maretie” suna a marketing ieftin, promitator de revelatii in dezvoltarea personala).

Cum principalul meu interes este sa inteleg ce se intampla in industria online, cel mai mult ma informez din bloguri si din stiri. Absorb foarte multa informatie zilnica, din care foarte mult este zgomot, insa care ma ajuta sa fiu la curent cu ce se intampla. Toata informatia asta cumulata ma ajuta sa fac conexiuni mai bune si sa am o imagine de ansamblu care se cristalizeaza din tot acest zgomot.

Despre a fi bun in ceea ce fac incerc sa invat de la cei din jurul meu, oamenii pe care am ocazia sa ii ascult si carora incerc cat de des pot sa le pun intrebari (Larry, Sergey, Eric Schmidt pe partea de business, developeri pe partea de engineering). Am observat ca cel mai mult progresez atunci cand am un role model direct, cineva pe care sa il respect si sa il admir care sa ma faca sa vreau sa fiu mai bun.

In rest, cea mai recenta carte pe care mi-am cumparat-o a fost asta (pour les connaisseurs). Mi-am dat seama ca desi am citit-o mult in liceu, nu am avut-o niciodata in forma fizica. ๐Ÿ™‚

Nu o sa dau leapsa mai departe pentru ca intr-un fel parca mi-a trecut pofta de lepse de la o vreme. Sorry Vlad.

Dor de duca

Sunday, October 28th, 2007

Am vazut in seara asta The Darjeeling Limited si mi s-a facut un dor teribil de India.

Mi-am dat seama ca nu stiu exact cand si cum, dar trebuie sa mai vad India. Imi lipseste sentimentul aparte cu care m-a lasat o tara veche si darapanata, plina de culori si unde domneste un haos atat de uman si special.

Succese in munca, bineinteles

Friday, October 26th, 2007

Discut uneori cu oameni din Romania despre o problema a online-ului mioritic legata de faptul ca, la noi, fiecare se crede mai destept decat ceilalti. Fiecare este detinatorul adevarului absolut care ii permite sa stie cand oricine altcineva nu are dreptate. Mi-am adus aminte de asta recent cand am citit pe un blog un mesaj despre recenta investitie facuta de Microsoft in Facebook, un deal in valoare de 240 milioane de dolari.

Pentru autor cei de la Microsoft sunt niste fraieri iar Mark Zuckerberg este un pustan care ii pacaleste pe toti. Pentru restul lumii, cei care au incheiat deal-ul sunt niste oameni care au putere de decizie asupra 240 de milioane de dolari iar Mark Zuckerberg este CEO-ul unei companii cu 300 de angajati care dezvolta unul din cele mai vizitate zece site-uri din lume.

Ai crede ca oameni cu atatia bani si cu atat de mari succese (succese in munca, bineinteles ๐Ÿ™‚ ) stiu ce fac, sau cel putini admiti faptul ca ei au o viziune asupra lumii care o depaseste cu mult pe a ta.

Probabil fiecare dintre noi facem asta uneori, uitand sa le acordam prezumtia de desteptaciune si putina incredere celor pe care ii judecam.

Asa ca data viitoare cand ai si tu impulsul asta, opreste-te si gandeste-te de cate ori ai semnat contracte de 240 milioane de dolari, cate site-uri cu 40 de milioane de utilizatori ai creat si cate companii cu peste 300 de oameni ai condus. Si-abia apoi gandeste-te, oare chiar ai motive sa crezi ca stii mai bine si ca ceilalti sunt niste fraieri?

Street wisdom

Thursday, October 25th, 2007

Acum ramane o singura intrebare, filozofica.
Unde anume este acasa?

Web 2.0, internet trends

Monday, October 22nd, 2007

Cei interesati de industria de internet vor gasi foarte interesante slide-urile unei prezentari de la conferinta Web2.0 sustinuta de Mary Meeker de la Morgan Stanley. Niste slide-uri foarte utile care privesc lumea foarte de sus, lucru pe care uneori il uitam atunci cand suntem mult prea implicati in proiectele si provocarile noastre de zi cu zi.

Daca vreti chiar si mai multe lucruri interesante de la Web2.0, John Battelle are niste link-uri la el pe blog catre conversatii pe care le-a avut cu diversi oameni foarte importanti din industrie in acest moment. Foarte interesante, fiecare dintre ele.

Motive pentru blogging, mic studiu de caz

Wednesday, October 17th, 2007

Vlad Stan, managerul Vodanet, a inceput din nou sa scrie pe blog, dupa probabil un an in care renuntase. Mai multe lucruri mi se par interesante la primul sau mesaj:

1. A reusit sa puna foarte bine punctul pe i pe doua motive foarte importante pentru care sa ai blog este bine:

  • Este important sa existi in blogosfera. Este important ca lumea sa stie ca traiesti, sa tina minte cine esti, sa stie ce faci. Ganditi-va bine, de exemplu, cati alti romani care lucreaza in America stiti, cu ce se ocupa sau cat de buni sunt.
  • Blogul te ajuta sa iti autoevaluezi parerile, sa iti pui intrebari, sa vezi reactiile altora. Chiar daca asta nu are efect imediat, conexiunile se fac in timp si poti ajunge la tot felul de concluzii interesante (lucru care i s-a intamplat lui Vlad cu privire la atitudinea fata de blogging).

2. Vlad a reusit sa scrie un prim mesaj excelent de PR, cu efect masurabil: in mai putin de 24 de ore a generat reactii pe 5 bloguri cunoscute (orlando, zoso, iuliantoma, sorin-tudor, scarlatescu) plus 4 comentarii la el pe blog, iar reactiile erau pozitive sau cel putin neutre. Compar de exemplu cu lansarea blog.boom.ro: 3 mentionari pe alte bloguri (unele nu neaparat lansate de lansarea blogului ci de echipa de conducere) si 2 comentarii la ei pe blog.

Vlad a dat dreptate tuturor celorlalti, a scris cu o atitudine pozitiva si impaciuitoare, timp in care a transmis si ce avea de spus (ca este un manager caruia ii place sa dezvolte oameni, ca priveste inainte, etc). Un mesaj care ma face sa il suspectez de PR cu premeditare. ๐Ÿ™‚

Acum sa vedem daca Vlad aplica noile revelatii si la blogul Vodanet, neactualizat din Iulie 2007.

Wing suits

Tuesday, October 16th, 2007

Cei care au legatura cu parasutismul sau parapanta probabil stiu si despre wing suits, un costum care iti ofer portanta mult mai mare decat caderea libera si care este folosit de obicei in Base Jumping.

Azi am vazut cel mai bine facut clip de pana acum cu wing suits care m-a impresionat atat de tare incat a trebuit sa il pun aici. Mi-a facut din nou pofta de zbor, parasutism si adrenalina. Ignorati titlul “sick way of flying”, cei care i-au dat titlul asta probabil nu zboara si nu inteleg. ๐Ÿ™‚ Eu l-as fi numit “super awesome omg-i-wanna-do-that-NOW way of flying”.


Link catre video aici.

Adobe Romania, din nou

Wednesday, October 10th, 2007

Imi place din ce in ce mai mult de Adobe Romania pentru ca sunt activi in comunitatea de programatori din Romania cu evenimente si prezentari. Se simte influenta companiei mama si asta este foarte bine. Chiar si daca unele dintre ele, ca recentul Flex Camp, sunt pur pentru prezentarea de produse Adobe (ceea ce e foarte normal) sunt bune si pentru networking si de asta mi se par cu atat mai interesante.

In plus au facut chiar si broadcast la intalnirea de azi de la Flex Camp si am putut chiar si eu sa ma uit, sa pun intrebari, sa vorbesc cu diversi oameni. Un fel de mic networking online. ๐Ÿ™‚ Astept cu nerabdare sa faca broadcast si la Wurbe (grup al carei site e aici), as fi foarte interesat.

Si apropo de influente ale companiei mama, blogul Adobe Romania este primul blog corporate care imi place din Romania. Felicitari cui il administreaza.

America ca’n filme

Tuesday, October 9th, 2007

Imposibil sa nu va mai aduceti aminte de J. Peterman, unde Elaine a lucrat timp de cateva sezoane din Seinfeld.

Catalogul venit ca spam in cutia postala: gratis.
Revelatia ca din nou New York-ul este ca in filme: priceless. ๐Ÿ™‚

Studii de uzabilitate

Thursday, October 4th, 2007

Acum ceva vreme incercam sa il conving pe Marius de la fungift.ro (btw, felicitari ptr premiul eCommerce) ca, oricat de multe carti de usability ar citi, a face un usability study in care urmaresti utilizatori reali si normali pusi in fata site-ului tau este extrem de valoros si foarte recomandat.

Ma intreb daca Marius a realizat asta recent, urmarind studiile de uzabilitate facute de SiteAudit pe magazinele electronice din cadrul premiilor eCommerce.

Chiar daca studiile astea nu au fost excelente (doar cu doi utilizatori, aceiasi doi s-au plimbat pe toate site-urile, din clip-uri lipsesc multe bucati si nu este clar cat de mult au fost ghidati cei doi de catre intervievator, cei doi nu prea vorbesc despre ce gandesc, etc) sunt totusi un exemplu bun despre ce poti invata de la utilizatori urmarindu-i.

Mi-ar placea sa vad mai multe studii de genul asta, facute pe mai multi utilizatori care vad pentru prima oara site-ul, fiecare cu prejudecatile lui si care nu stiu la ce sa se astepte, cu mai multe task-uri relevante si ceva mai variate. Mi-ar placea sa stiu ca site-uri din Romania fac asta si ca trag invataturi de la utilizatorii lor.

Uitati-va la clipul cu utilizatorii folosind fungift.ro, este foarte interesant.