Archive for October, 2006

Just another day at the office

Tuesday, October 31st, 2006

Azi, numele meu este Abdul si sunt in lanturi.

De dimineata m-am intalnit cu un grup de calugarite si un inger, si-am avut o sedinta cu un tip din Ghostbusters. La pranz am mancat cu solistul de la AC/DC.

Nimic anormal, este doar Halloween la noi la servici. :-)

[update] Aproape ca uitasem cat de misto este Manhattanul de Halloween. Suvoaie de oameni, cea mai mare parte costumati, bantuie strazile aiurea, uitandu-se la parada de Halloween, sau pur si simplu batand Village-ul in lung si in lat.

Halloween 2006

Sa vezi atat de multi nebuni dintr-o data, cel putin pentru mine, este o experienta care merita. :-) M-am plimbat si eu pe strazi ca toata lumea, m-am uitat la costume care variau de la cele foarte cuminti la unele de-a dreptul outrageous, mi-am facut loc prin inghesuiala si am dat din coate.

La sfarsit am ajuns pe St. Marks Place unde nici macar nu arata cu mult altfel decat de obicei, ala e locul unde pare sa fie un Halloween etern. :-)

[update] Kerry (gandindu-se la costumul meu de terorist arab) imi atrage atentia asupra unui articol din Gothamist conform caruia un pusti n-a fost lasat sa poarte costum de Hitler la scoala. Sa te mai intrebi de ce lumea prefera costume safe care nu prea calca limitele… :-) Bine ca nu mi-am pus barba de Osama (chit ca eram arab, nu afgan).

City Department of Education spokesman Keith Kalb said school administrators “followed appropriate procedures” after receiving “several complaints from offended students and staff.”

The department’s discipline code states that students who wear clothing deemed disruptive to the educational process may be removed from class.

The power of love

Tuesday, October 31st, 2006

AxisUnul dintre multele lucruri grozave la Google este ca din cand in cand vin oameni cu adevarat impresionanti, care au ce spune, si tin prezentari de cate o ora. Autori de carti, oameni din industrie, de la prezentari tehnice pana la marketing sau robotics.

Azi tocmai am fost la prezentarea lui Kevin Roberts, CEO Saatchi&Saatchi, care a vorbit despre Lovemarks. In viziunea lui, epoca brandurilor incepe sa apuna. Paradigmele incep sa se mute, de la intreruperea consumatorului la implicarea acestuia si atragerea lui, de la atragerea atentiei asupra brandului la un brand care te convinge pentru ca are o anumita putere de atractie.

In mare, el spune ca gandirea conduce la concluzii, in timp ce emotiile sunt cele care duc la actiune. Actiunea de a cumpara, de a alege, de a consuma. Ca din ce in ce mai mult alegem un produs pentru ca ne seduce si ne implica emotional, nu pentru ca ne satisface o nevoie. Toate sampoanele sunt bune, toate iti fac parul sanatos si stralucitor. Vei cumpara insa samponul care te va face sa il iubesti, cel pe care iti place sa il folosesti si care stabileste o relatie cu tine (mda, stiu, o relatie cu un sampon, si eu m-am gandit la prostii :-) ).

Ganditi-va la iPod sau la Apple in general. Desigur ca sunt scumpe, dar oamenii le iubesc. Sigur ca poti gasi mp3 playere mai ieftine, cu spatiu mai mult, mai sofisticate… dar nu sunt iPods si nu le iubim.

In combinatie cu teoriile lui Seth Godin despre permission marketing (un clip pe care vi-l recomand cu toata caldura), despre cum oamenii cumpara povestea din spatele produsului de multe ori, despre cum e bine sa fii remarcabil, it all really makes sense. Si prezentarea asta se intampla si doar la vreo saptamana dupa ce citeam pe Creating Passionate Users despre cum sa faci utilizatorii sa te iubeasca. :-) Daca toata lumea tot vorbeste despre love, o fi ceva adevar pe undeva.

Toate astea imi aduc aminte si de doizece, care a avut in parte succes si pentru ca people loved us. Am fost oameni, am avut o poveste in spatele site-ului, cei care se jucau o faceau pe un site facut de doi studenti in timpul liber, nu pe site-ul unei companii. Am avut o comunitate de fanatici care erau alaturi de noi indiferent de buguri, carora le pasa, pe care i-am implicat in site. Pentru multi, noi am fost un lovemark.

Mi s-a spus ca talk-ul o sa apara si pe Google Video la authors@google dar pana una alta aruncati o privire peste cartile tipului, merita.

Romania Libera, utilizatori si advertising

Monday, October 30th, 2006

Orlando comenteaza un pic noul site Romania Libera, obiectand ca redesignul site-ului scade numarul de afisari, deci veniturile si asta este gresit.

Desi este si asta un punct de vedere, ceea ce Orlando pierde din vedere este utilizatorul. Si o sa ii spun pentru a mia oara ca nu se gandeste in primul rand la rezultate ci se gandeste la bani. Uita ca utilizatorul este cel mai important, nu cum sa faci cat mai multe afisari pe spinarea lui. Fa un produs care sa placa, sa fie usor de utilizat, sa aiba vizitatori, si apoi vei gasi si felul in care sa monetizezi vizitatorii respectivi.

Faptul ca Romania Libera a optat pentru o interfata full-ajax face site-ul, cel putin pentru mine, mai usor de utilizat. Se incarca mai rapid, ajung mai repede la informatie, imi place. Nu vor mai face afisari la bannerul mare de sus, ok. Dar pot sa includa reclama in articole, si asta este just as good.

Site-ul intr-adevar nu este bun, dar motivele pentru care spun asta sunt un pic diferite.

1. No link to this page.
Daca vreau sa ii atrag atentia unui prieten la un articol de pe Romania Libera, nu pot. Asta nu este bine pentru ca marketingul viral ar trebui sa fie unul din cele mai importante prioritati ale unui ziar / site de continut.

2. Romania Libera nu va mai fi indexat de motoarele de cautare.
Pentru un ziar este rau, oamenii cauta informatii si trebuie sa fie usor de ajuns la ele. Site-uri precum news.google.com nu vor mai putea sa includa Romania Libera in rezultate si asta este o sursa de trafic mai putin.

Concluzia mea? Noul site Romania Libera face niste greseli fundamentale. Dar nu cea subliniata de Orlando. :-)

[update] Se pare ca se mai lucreaza la site si au inceput sa mai repare din detalii. Nice.

Contradictii

Monday, October 30th, 2006

Cred ca nu pricep ceva. Americanii sunt pudici, corect? Bun.

Atunci de ce am gasit la deli-ul de la colt (un fel de buticuri cu de toate), langa sectiunea de reviste, o sectiune de porn? :-) Am ramas un pic surprins, nu e adult store, este un deli foarte normal, undeva in East Village. Au dvd-uri porno cu coperti explicite, care zac fara nici o jena in rafturi.

Am intrebat pe cineva si mi s-a spus ca e legal, cat timp nu se vinde celor sub 18 ani. Are si sens banuiesc, ce mi’s tigarile, alcoolul sau pornografia, toate fac la fel de rau tinerelor vlastare, si-atunci de ce nu s-ar vinde la colt pe picior de egalitate? :-) Acum intrebarea este… de ce alcool n-ai voie pana la 21, dar porn pana la 18? :-)

Te rog, se poate?

Saturday, October 28th, 2006

Recent, o tipa de la o companie oarecare imi scrie:

Buna Vivi,
Iti citim blogul de multa vreme si am vazut ca esti in top. Harta publicitatii online din Romania ne este foarte utila pentru a cunoastea mai bine piata on-line.
[…]
Voiam sa-ti cerem cateva opinii si sugestii legate de compania noastra si proiectele pe care le derulam, unde crezi ca gresim, de ce crezi ca –.ro este cam vechi? Asteptam un raspuns pe mail, in legatura cu acest subiect.

Daca vrei sa ceri cuiva un lucru gratuit, in cazul asta consultanta (care mai e si scumpa :-) ), macar roaga-l frumos. Nu-i ‘cere’ si nu ‘astepta’ nimic de la el. Intreaba-l daca are niste timp, ofera-i multumiri macar, fa-l sa simta ca, in schimbul a ceea ce iti ofera, castiga si el ceva, chiar daca doar recunostinta. Ofera-mi raspunsul la intrebarea “De ce mi-as pierde eu timpul pentru cineva cu care nu am absolut nici o legatura si pe care nu am cunoscut niciodata?”

Este exact ca in Filantropica. Mana intinsa trebuie sa stie sa ceara. Chiar si atunci cand ceea ce vrei sa ceri sunt doar cinci minute din timpul altcuiva.

Crazy internet care este

Tuesday, October 24th, 2006

Hai recunoasteti, din cand in cand, nu va dati si voi pe cuteoverload.com? Macar asa un pic, o data la sase luni cand n-aveti ce face si aveti chef de pisoi simpatici? Cum adica nu il stiati?! :-) Aruncati macar o privire, merita. I mean… it’s cute, right? :-) A mai castigat si premiul publicului la webby awards 2006, de cute ce este.

De ce mi-a venit sa scriu despre asta? Pentru ca plecand de pe cuteoverload am gasit site-ul catsthatlooklikehitler.com. Da, ati citit corect, este cats-that-look-like-Hitler. Sa mai spun o data? Nu, v-ati prins. Cats that look like Hitler. Dot com. Ummm… right.

Nu pot sa nu imi aduc aminte cum, acum mai multi ani, spuneam si se spunea ca pe internet poti sa gasesti chiar orice. Ei bine, acum mi se pare mai adevarat ca niciodata. :-)

A fi sau a nu fi topless

Sunday, October 22nd, 2006

Azi am aflat o chestie care mi-a binedispus tot weekendul. :-) New York este singurul stat american in care este legal ca femeie sa faci topless in public, cu conditia sa nu o faci pentru bani. Cum ar veni, daca barbatii au dreptul sa faca asta, de ce n-ar avea femeile drepturi egale? Mi se pare corect!

Stiam eu ca am ales statul care trebuie! :-) Ar fi cool ca televiziunile sa aiba versiune speciala de NY unde atunci cand Janet Jackson isi arata sanul sa nu cenzureze, ca doar e legal. :-) S-ar putea insa argumenta ca o face pentru bani, ma gandesc. :-)

Intrebandu-ma totusi de ce eu nu vad femei topless de pe strada, imi dau seama ca explicatia este foarte simpla: legea nu e cunoscuta. Sa stii ca americanii astia o tin ascunsa, manipuleaza poporul cu televizorul! Altfel, la cata lume face plaja vara in Central Park in costum de baie, macar o europeanca topless tot se nimerea din gresala, numa’ sa fi stiut ca are voie. :-)

Via Mihaela.

Un Internetics mai bleg ca niciodata

Thursday, October 19th, 2006

Un singur cuvant caracterizeaza cel mai bine Internetics-ul de anul asta: bleg. Cu aproape acelasi juriu din 2003 (care atunci a fost acuzat ca premiaza desene pe asfalt), cu o prezenta pe web complet stearsa, aproape deloc promovat si cel mai alarmant, putin discutat.

Sa-mi explice si mie organizatorii cum de s-a dublat interesul pentru Internetics, daca site-ul a avut jumatate din traficul de anul trecut? :-)

Citesc bloguri multe din IT, suntem multi in zona asta care carcotim internetul romanesc, the geeks who started blogging. Nimic. Foarte putini au anuntat vag ca se face internetics. Nu au comentat, nu au criticat, nu au laudat. Pentru un eveniment asta este cel mai rau lucru: celor mai multi nu le-a mai pasat ca exista, poate doar catorva participanti.

Din cate aud, nici organizarea offline n-ar fi stralucit, cu prezentari slabute in sali mici, lipsite de entuziasm.

De ce? Nu stiu. Poate ca industria nu e inca suficient de activa, intr-o zona de tranzitie intre site-urile produse de companii de web design si acel internet facut de companii de internet, de companii care produc servicii si nu doar design. Nu zic ca ele nu exista, dar inca sunt in perioada in care se produc prea putine servicii originale, pe un internet cu doar 5 milioane de navigatori.

Iar acei cativa care produc aceste servicii sunt probabil neinteresati intr-un festival care aparent este mai degraba dedicat webdesignerilor decat celor care traiesc online.

Si altii cred cam acelasi lucru.

Exportul de inteligenta

Thursday, October 19th, 2006

Acum ceva vreme o tipa de la daily-news m-a rugat sa ii raspund la niste intrebari despre exportul de inteligenta.

Intrebarea care m-a pus cel mai mult pe ganduri a fost ‘ce ar trebui sa se intample ca eu sa ma intorc’? Ar putea entitatea Romania sa se schimbe in vreun fel incat sa ma faca sa iau activ decizia de a ma intoarce din cauza asta? Nu cred, pentru ca nu din cauza ei am plecat.

Eu simt ca m-am mutat in alta parte, nu ca am fugit de ceva anume. Diferenta e subtila, dar sta in acea parte a ecuatiei pe care pui accentul. Am acceptat o oferta pe care n-as fi putut sa o refuz. M-am dus acolo unde challenge-ul era mai mare, unde orasul era fantastic si probabil daca as fi locuit oriunde altundeva tot mi s-ar fi parut cool sa incerc.

Ma voi intoarce vreodata in Romania? Nu stiu, dar probabil ca asta nu va depinde foarte mult de situatia generala din Romania, ci de situatii specifice care tin de mine si de ceea ce imi doresc eu sa fac. Romania nu e un scop in sine ci doar un alt loc, la fel cum ar fi Noua Zeelanda sau Brazilia sau mai stiu eu unde. Poate ma voi muta intr-un loc unde se face parapanta pe bune sau poate chiar voi mai sta in NY.

Sigur ca exista compromisuri legate de viata de zi cu zi pe care le-as face. Oriunde ai merge trebuie sa faci compromisuri. Unele conteaza, altele nu, sunt lucruri carora le acordam atentie si altele de care nu ne pasa.

Pe de alta parte, imi dau seama ca asta gandesc acum si nu e batut in cuie. Sunt curios cum ma voi schimba si ce voi gandi peste inca un an. :-)

Burgerul de 130 de dolari :-)

Monday, October 16th, 2006

Cessna

Azi am mancat un hamburger de 130 usd. 125 m-a costat drumul pana la restaurant, cinci dolari burgerul, in total 130. :-) Am inchiriat un avion pentru cateva ore cu doi prieteni piloti, ne-am dus pana nu mai tin minte unde si ne-am intors, si sa fiu in aer chiar si asa a fost misto. Ne-am uitat la America de sus, la cum se dezfrunzesc copacii, la lacuri si la rauri.

Ce imi place este ca in America este foarte usor sa fii pilot de agrement. In functie de aeroport, te costa un pic peste o suta de dolari ora de zbor cu un Cessna, usor de inchiriat, destul de comune si usor de gasit. Ai nevoie doar de o licenta de zbor la vedere (nu doar dupa instrumente) pentru care iti trebuie cam 8000 de dolari (ieftin ca braga :-) ) pentru orele de zbor de scoala si cam asta este tot.

Aeroporturi mici sunt cam din ora in ora de zbor, cel putin in zona asta a New Yorkului, si poti sa aterizezi pe oricare din ele, sunt publice, nu te costa nimic pe majoritatea.

Trebuie doar sa vrei, sa ai niste bani, si dorinta de zbor. Nu, inca nu ma tenteaza sa fac asta, zborul cu motor is just not my thing yet. :-) Dar mi se pare cool ca se poate si ca este atat de accesibil. Ai dracu americanii astia, dom’le. :-)